Informatie voor nieuwe huurders

Bij een verhuizing moet u veel regelen. De belangrijkste zaken die geregeld moeten worden als u een nieuwe woning krijgt leest u hieronder.

Adreswijziging doorgeven aan uw gemeente
Geef een verhuizing door aan de gemeente waar u gaat wonen. Doe dat binnen vijf dagen na uw verhuisdatum of vanaf vier weken ervoor. 

De huur opzeggen van uw oude woning (als dat van toepassing is)
Zeg op tijd de huur van de woning waar u nu nog woont op. Houd hierbij rekening met de opzegtermijn. Als u een woning van Casade huurt, heeft u een opzegtermijn van minimaal 1 maand. 

Aanmelden elektra, gas en water
Wilt u er zeker van zijn dat er op uw nieuwe adres gas, elektriciteit en water is als u de sleutel krijgt? Sluit dan al vóórdat u gaat verhuizen een contract af met een leverancier voor elektriciteit en gas. U kunt zelf een energieleverancier kiezen.

Voor water moet u een contract afsluiten met Brabant Water (www.brabantwater.nl).

Heeft u de sleutels van uw woning ontvangen? Neem de meterstanden op en geef deze direct door aan uw energieleverancier en Brabant Water. Zo voorkomt u dat uw woning van water of energie wordt afgesloten. 

Wat moet ik verzekeren?
Als huurder bent u geen eigenaar van het huis. U hoeft dus geen opstal- of woonhuisverzekering af te sluiten. Het huis is via onze polis verzekerd voor schade en brand. U hoeft ook geen glasverzekering af te sluiten want u neemt als nieuwe huurder automatisch deel aan de glasverzekering bij Casade.  

Inboedelverzekering
Uw spullen verzekert u via een inboedelverzekering. Plaatst u zelf een keuken of badkamer in het huis? Een houten of tegelvloer of een schutting die u niet zo maar kunt verwijderen? Deze zaken zijn úw eigendom en onderdeel van de woning. We noemen dit ‘huurdersbelang’. Normaal zijn deze vaste onderdelen in het huis meeverzekerd in de opstalverzekering. Maar omdat u die niet nodig heeft, moet u deze op een andere manier verzekeren. 

Verzeker uw huurdersbelang mee op uw inboedelverzekering
Onder huurdersbelang vallen alle veranderingen, verbeteringen of uitbreidingen die door u zijn aangebracht en betaald. Ook verbeteringen die de vorige bewoner van de huurwoning heeft aangebracht en die u tegen betaling heeft overgenomen, vallen onder huurdersbelang. U verzekert deze aanpassingen mee op uw inboedelverzekering. U geeft de waarde van de aanpassingen die u heeft gedaan op aan uw verzekeringsmaatschappij. 

Huurtoeslag aanvragen
Huurtoeslag is een bijdrage van de overheid in de huurkosten. Of u huurtoeslag krijgt, hangt af van uw inkomen, de huurprijs van uw woning, uw leeftijd en uw woonsituatie. Op www.belastingdienst.nl/toeslagen kunt u een proefberekening maken om te zien of u huurtoeslag krijgt en hoeveel. U vindt hier ook een aanvraagformulier voor huurtoeslag. Krijgt u al huurtoeslag? Geef dan uw nieuwe adres en de huurprijs door aan de Belastingdienst.

Zelf klussen in uw woning mag
Wij begrijpen dat u van uw nieuwe woning uw thuis wilt maken. Daarom mag u in veel gevallen zelf klussen. Voor sommige klussen is wel het nodig dat u vooraf toestemming vraagt. Kijk hier voor meer informatie.  

Reparatieverzoeken
Wij doen onze uiterste best om onze woningen in goede staat op te leveren. Toch kan het gebeuren dat er bij de inspectie van de woning iets over het hoofd is gezien. U kunt dit telefonisch melden via 0800 - 55 222 22 (gratis) of per e-mail via info@casade.nl.  

Buiten kantoortijden is Casade op hetzelfde nummer bereikbaar voor storingen en zaken die niet tot de eerstvolgende werkdag kunnen wachten. Telefoonnummers voor het melden van storingen aan cv-installatie, glasschades en problemen met de riolering vindt u hier


Afvalinzameling door gemeente
Heeft u een afvalpas van de gemeente? Deze afvalpas hoort bij uw woning en moet u achterlaten als u verhuist. Wilt u weten hoe de afvalinzameling is geregeld in uw gemeente?  Kijk op de website www.waalwijk.nl/afvalflyer voor de gemeente Waalwijk, www.loonopzand.nl/afvalkalender-en-milieustraat voor de gemeente Loon op Zand en op www.dongen.nl/afval voor de gemeente Dongen. 

Inschrijving Woning in Zicht
Uw inschrijving als woningzoekende vervalt bij het accepteren van een nieuwe woning. U kunt zich natuurlijk opnieuw bij Woning in Zicht inschrijven via www.woninginzicht.nl. U bouwt dan weer inschrijftijd op, voor het geval u in de toekomst wil verhuizen naar een andere woning. 

Maak kennis met uw nieuwe buren
Een fijn contact met uw buren draagt bij aan uw woonplezier. Maak daarom in ieder geval even kennis met elkaar. Prettig wonen doe je samen! 

Vragen
Hebt u nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op via info@casade.nl of bel gratis 0800 55 222 22.

 Wij wensen u veel geluk in uw nieuwe woning.

Vertalen / Translate