Onderhoud

Eens in de paar jaar krijgt uw huurwoning zogenoemd planmatig onderhoud. Dat zijn werkzaamheden die bij meer woningen tegelijk in uw straat worden uitgevoerd. Denk bijvoorbeeld aan buitenschilderwerk, het vervangen van keuken en badkamer of het reinigen van uw cv-ketel.

Vanaf 2024 zijn asbestdaken niet meer toegestaan. Wat doet Casade hiermee?

We gaan alle asbesthoudende golfplaten van bergingen vervangen door asbestvrije golfplaten. Inmiddels hebben we dat al bij een paar honderd woningen gedaan. Als uw berging een asbesthoudend dak heeft, gaan we dat voor 2024 vervangen. U ontvangt daarover tijdig bericht en meer informatie van ons. Heeft u asbest op een schuurtje dat u zelf geplaatst hebt? Dan neemt Casade de kosten voor het verwijderen van deze asbesthoudende platen voor haar rekening. Neem gerust contact met ons op, als u uw golfplaten (gratis) wilt laten verwijderen door Casade. U moet dan wel nog zelf voor nieuwe dakbedekking zorgen.

Hoe werkt planmatig onderhoud?

Elk jaar bekijken we welke woningen aan de beurt zijn voor planmatig onderhoud. Bij dit onderhoud hoort bijvoorbeeld de verwarmingsketel, schilderwerk aan de buitenzijde, herstellen van gevels, vervangen van dakgoten en het vernieuwen van de badkamer, keuken of toilet. Ook hebben we aandacht voor energiebesparing. U krijgt op tijd bericht als uw woning aan de beurt is. U hoort dan wat we gaan doen.

Ik heb een vraag over planmatig onderhoud. Wat kan ik doen?

Stel uw vraag via 0800 55 222 22 (gratis).

Ik heb na planmatig onderhoud problemen gekregen. Wat kan ik doen?

Neemt u dan even contact met ons op via 0800 55 222 22. Wij proberen de problemen zo snel mogelijk voor u op te lossen.

Krijg ik een financiƫle vergoeding voor het ongemak van de onderhoudswerkzaamheden?

Bij bepaalde onderhouds- of verbeteringswerkzaamheden in uw woning ontvangt u een financiële vergoeding. Bijvoorbeeld als we alle kozijnen vervangen. Bij woningverbetering ontvangen alle bewoners deze vergoeding. U ontvangt eventuele vergoedingen na de oplevering van het gehele project.

Mijn huis krijgt binnenkort (planmatig) onderhoud. Hoe gaat dat in zijn werk?

U krijgt een brief dat verschillende aannemers uw woning komen bekijken. Dit doen zij om voor ons een prijs te maken voor het werk. Wij selecteren hierna de aannemer. Zodra bekend is wie de klus gaat doen, krijgt u opnieuw een brief. Daarin staat wat er gaat gebeuren en bij wie u terecht kunt met vragen. Van de aannemer krijgt u bericht op welke datum ze bij u aan het werk gaan.

Moet ik betalen voor planmatig onderhoud?

Nee, de kosten voor planmatig onderhoud betalen wij.

Laat u tijdens het planmatig onderhoud extra werkzaamheden uitvoeren door de aannemer? Dan betaalt u deze kosten altijd zelf.

Binnenkort wordt de buitenkant van mijn huis geschilderd. Maar ik ga op vakantie. Wat kan ik doen?

Belt u dan het schildersbedrijf. U vindt de gegevens in de brief die u van ons ontving. De schilder maakt nieuwe afspraken met u.

Er is iemand bij mij aan de deur (geweest). Hoe weet ik dat deze persoon namens jullie langskomt?

Wij informeren u altijd per brief als we in uw wijk en/of woning werkzaamheden of onderzoeken moeten doen. Iedereen die namens ons langskomt kan zich legitimeren. Vraag de bezoeker gerust om die legitimatie en/of de brief. Vertrouwt u het niet? Bel ons dan.

Ik wil een afspraak maken met de opzichter voor een bezoek aan mijn woning. Kan dat?

Ja hoor, neem hiervoor contact met ons op via 0800 55 222 22.

Mijn woning is geschilderd. De ramen zijn hierdoor vies geworden. Wat nu?

In de eerste weken na een schilderbeurt mogen ramen niet gewassen worden. De verf moet eerst drogen.

Woont u in een flatgebouw? Dan worden de ramen volgens het gewone schema gewassen.
Woont u in een eengezinswoning? Was dan de ramen zelf. Wij komen daarvoor niet langs.

Plaatsen of onderhouden jullie de plinten van mijn woning?

Nee, plinten horen bij de afwerking van een vloer. Voor dit klein onderhoud in de woning bent u als huurder zelf verantwoordelijk.

Krijgt een huis een nieuwe bewoner? Dan bepaalt Casade of vervanging van plinten nodig is.

Kan mijn toilet vervangen worden?

Laat het ons weten als u vindt dat uw toilet vervangen moet worden. Onze opzichter komt dan bekijken of u een nieuw toilet krijgt. Ook kijken we of we dan meer toiletten in uw straat gaan vervanen. Als blijkt dat u nog wat geduld moeten hebben voor de vernieuwing van het toilet, dan geven wij wel aan hoe lang dat ongeveer gaat duren. Dringende gebreken aan uw toilet lossen we altijd op, ook al wordt het toilet nog niet vernieuwd. Normaal gesproken vervangen we een toilet na ongeveer 30 jaar.

Mijn badkamer is aan vervanging toe, wat nu?

Laat het ons weten als u vindt dat uw badkamer vervangen moet worden. Onze opzichter komt dan bekijken of u een nieuwe badkamer krijgt. Ook kijken we of we dan meer badkamers in uw straat gaan vervangen. Als blijkt dat u nog wat geduld moet hebben voor de vernieuwing van de badkamer, dan geven wij wel aan hoe lang het ongeveer gaat duren. Dringende gebreken aan uw badkamer lossen we uiteraard altijd op, ook al wordt de badkamer nog niet vernieuwd. Normaal gesproken vervangen we een badkamer na ongeveer 30 jaar.

Mijn keuken is aan vervanging toe, wat nu?

Laat het ons weten als u vindt dat uw keuken vervangen moet worden. Onze opzichter komt dan bekijken of u een nieuwe keuken krijgt. Ook kijken we of we dan meer keukens in uw straat gaan vervangen. Als blijkt dat u nog wat geduld moet hebben voor de vernieuwing van de keuken, dan geven wij wel aan hoe lang dat ongeveer gaat duren. Dringende gebreken aan uw keuken lossen we uiteraard altijd op, ook al wordt de keuken nog niet vernieuwd. Normaal gesproken vervangen we een keuken na ongeveer 25 jaar.

Stel uw vraag

Vertalen / Translate