Woning achterlaten

Het is belangrijk dat u uw woning leeg en schoon achterlaat en dat uw tuin er netjes uit ziet. Bovendien moeten de werkzaamheden die u tijdens de vooropname heeft besproken met de opzichter klaar zijn.

Ik heb mijn huur opgezegd. Kan ik een afspraak maken met de opzichter voor inspectie van de woning?

Nadat u de huur opgezegd heeft, neemt de opzichter binnen enkele dagen automatisch contact met u op om een afspraak voor de voorinspectie te maken.

Wat is een voorinspectie?

Nadat u uw huur opgezegd heeft, bekijkt de opzichter van Casade samen met u de woning. U maakt afspraken hoe de woning opgeleverd moet worden. Dit wordt vastgelegd in een inspectierapport. Als u zelf veranderingen aan de woning hebt aangebracht, beoordeelt hij of deze voldoen aan onze normen.

Ik kan niet aanwezig zijn bij de voorinspectie. Wat moet ik doen?

U maakt dan een nieuwe afspraak op een moment wanneer u wel kunt. Bel hiervoor naar het gratis telefoonnummer 0800 55 222 22.

Hoe laat ik mijn woning achter als ik de huur opgezegd heb?

U laat de woning leeg en schoon achter en de tuin moet netjes zijn. De werkzaamheden die staan op het inspectierapport van de voorinspectie moeten klaar zijn. Meer informatie leest u in het document Zo laat ik de woning achter bij vertrek.

Wat gebeurt er met mijn zelf aangebrachte veranderingen als ik ga verhuizen?

Onze opzichter beoordeelt uw veranderingen tijdens de eerste inspectie. Zelf aangebrachte veranderingen kunnen blijven als deze:

  • technisch goed zijn
  • goed zijn onderhouden
  • voldoen aan de technische - en veiligheidseisen
  • de verhuurbaarheid van de woning niet schaden

U mag zelf aangebrachte veranderingen altijd wegbreken of meenemen. U moet dan wel de schade herstellen. Overleg dit eerst even met onze opzichter, hij adviseert u graag!

Na de inspectie krijgt u een rapport waarin staat wat u aan de woning moet doen. Die werkzaamheden moet u voor het einde van de huurperiode (laten) uitvoeren. U kunt deze werkzaamheden ook tegen betaling door ons laten uitvoeren. In het rapport staat wat dit ongeveer kost.

Ik heb mijn woning niet netjes achtergelaten toen ik ging verhuizen. Wat nu?

Na het inleveren van de sleutels kijken wij of u alle werkzaamheden die in het inspectierapport genoemd zijn, goed uitgevoerd heeft.

Wanneer dit niet het geval is voert Casade die werkzaamheden alsnog uit op uw kosten. In onze prijslijst 'service- en herstelwerkzaamheden bij verhuizing', en op het inspectieformulier ziet u welke kosten wij hiervoor in rekening brengen. 

U ontvangt de eindafrekening binnen 3 weken na het inleveren van de sleutel.

Ik ben net verhuisd uit jullie woning en ik ben vergeten de meterstanden te noteren. Hebben jullie die voor mij?

De meterstanden zijn genoteerd op het inspectieformulier die u ontvangen heeft van de opzichter. Mochten de standen toch niet zijn ingevuld, dan moeten wij u helaas vragen om met de nieuwe huurder contact op te nemen om de meterstanden na te vragen.

Stel uw vraag

Vertalen / Translate