Fijne woonomgeving

Wij willen dat u zich in uw eigen huis, maar ook in de wijk waar uw huis staat, prettig voelt. Daarom zetten wij ons graag samen met u in voor schone, veilige en gezellige wijken en buurten.

Ik heb geen gereedschap voor het onderhouden van mijn tuin. Kan Casade mij daarbij helpen?

U kunt bij ons tuingereedschap lenen. Belt of mailt u ons even? Dan nemen wij contact met u op om de details te bespreken.

Ik wil de leefbaarheid van mijn wijk verbeteren. Wat kan ik doen?

Wat fijn dat u daaraan mee wil werken. Wij gaan graag met u in gesprek over uw idee. Neem hiervoor contact op met uw wijkbeheerder.

Betaal ik voor de inzet van de wijkbeheerder in mijn complex?

Nee. Met de  hebben wij afgesproken dat we per 1 januari 2017 geen servicekosten meer rekenen voor de inzet van de wijkbeheerder.

Ik maak mij zorgen over de buren, hun woning is ernstig vervuild. Wat kan ik doen?

Bij vervuiling is er vaak sprake van meerdere problemen. Om deze problemen te doorbreken is het goed dat er melding van wordt maakt. Dat kunt u doen bij onze wijkbeheerder. Die kan dan een keer een kijkje gaan nemen en (zonodig) actie ondernemen.
U kunt het ook telefonisch 0800 55 222 22 of per mail info@casade.nl aan ons doorgeven.

Kan ik een partytent lenen bij jullie?

Ja, u kunt als huurder een partytent lenen voor een buurtfeest. Deze kunt u alleen gebruiken op feesten voor onze eigen huurders.  Stuur een mail naar info@casade.nl of bel ons. De wijkbeheerder maakt dan met u een afspraak.

De ramen van ons woongebouw zijn niet goed gewassen. Wat kan ik doen?

Betaalt u servicekosten voor het ramen wassen? U vindt de schoonmaakschema's in de algemene ruimte.

Is het schoonmaakbedrijf niet geweest of is er niet volgens afspraak schoon gemaakt? Dan kunt u dit melden bij de wijkbeheerder of ons bellen via 0800 55 222 22.

Wat doen jullie als er spullen op de galerij of in de algemene ruimte staan die er niet horen? Bijvoorbeeld vuilnis of fietsen.

Als bekend is van wie die spullen zijn, dan spreekt onze wijkbeheerder hen daar op aan. De veroorzaker moet het zelf opruimen, of wij doen dat op zijn/haar kosten.

Als niet bekend is van wie de spullen zijn ruimen wij het op. De kosten worden hiervan worden verrekend met de servicekosten schoonmaak waardoor elke huurder van het complex hiervoor betaald. Spreek dus gerust uw medebewoners aan als zij hun spullen niet opruimen.

Rondom het complex ligt vuilnis. Wat nu?

Ligt het vuilnis op openbaar terrein, geef dit dan door aan de gemeente. 
Meld het ook bij onze wijkbeheerder, zodat hij op de hoogte is.

De lift/algemene ruimte(s) van ons woongebouw is/zijn niet goed schoon gemaakt. Wat kan ik doen?

U vindt de schoonmaakschema's in de algemene ruimte. Hier staat precies wat wanneer wordt schoongemaakt. Is het schoonmaakbedrijf niet geweest of is er niet volgens afspraak schoongemaakt? Meld dit dan bij de wijkbeheerder.

Het riool/de leidingen in onze straat worden vernieuwd en ik heb daar vragen over. Bij wie moet ik zijn?

Leidingwerk/rioolwerkzaamheden in uw straat worden gedaan in opdracht van de gemeente. Neem bij vragen of klachten over de werkzaamheden contact op met uw gemeente.

Wanneer maken jullie in ons woongebouw/onze galerij/de lift schoon?

Dat ziet u op het schoonmaakrooster. Dit rooster hangt in de centrale hal van uw woongebouw.

Er wordt vet/ olie in de straatkolk/brandgang gestort. Aan wie kan ik dit melden?

Dit is uiteraard niet toegestaan. U kunt dit melden bij onze wijkbeheerder. Die bepaalt of de vervuiling op grond van de gemeente of van ons is. De wijkbeheerder neemt contact op met de gemeentelijk buitengewoon opsporingsambtenaar (BOA) om het vervolg te bespreken.

Er staat een fiets/scooter in de hal, dat mag toch niet?

Nee, het is niet toegestaan om fietsen of andere vervoersmiddelen in de hal of galerij te plaatsen. Dit zijn namelijk ook vluchtwegen.

U kunt de mogelijke eigenaar eerst zelf aanspreken. Heeft dat geen effect, laat het ons dan weten, dan schakelen wij de wijkbeheerder in. 

Er staat al een hele tijd een fiets op de galerij. Kunnen jullie de huurder aanspreken?

Een buurtbewoner die zich niet aan de gedragsregels houdt, mag u zelf op een nette manier aanspreken. U kunt het ook bij ons melden, dan gaat de wijkbeheerder langs.

Er staat vuilnis op de galerij. Kunnen jullie de huurder aanspreken?

Als u weet van wie het vuilnis is, kunt u deze huurder zelf op een nette manier aanspreken. Heeft dat geen effect, meld het dan bij de wijkbeheerder of stuur ons een e-mail via info@casade.nl. Bellen kan ook: 0800 55 222 22.

Er zit graffiti op mijn huis of in de buurt van mijn huis. Wat nu?

Meld dit bij onze wijkbeheerder. Die komt langs om de graffiti te bekijken. Zonodig fotograferen we de graffiti en doen we aangifte. Zit de graffiti op onze woningen, dan laten we dit zo snel mogelijk verwijderen. Als dat niet het geval is melden we het bij de gemeente.

Ik ben mijn milieu- of afvalpas kwijt om het restafval in de container te doen. Wat moet ik doen?

U vraagt bij de gemeente een nieuwe pas aan. Mogelijk zijn daar kosten aan verbonden. Op de website van uw gemeente vindt u meer informatie.

Ik heb geen container bij mijn woning. Bij wie meld ik dat?

Containers krijgt u niet van ons, maar van uw gemeente. Neem contact met hen op om een container aan te vragen. Op de website van uw gemeente vindt u meer informatie.

Ik wil een sleutelkluisje (laten) ophangen bij de toegangsdeur van mijn woongebouw. Mag dat?

Dat willen wij liever niet. Neem contact op met onze wijkbeheerder om uw vraag te bespreken.

Kan ik een sponsorverzoek bij jullie doen?

Sinds de nieuwe Woningwet in juli 2015 is ingegaan, mogen woningcorporaties niet meer sponsoren.

Ruimen jullie sneeuw bij ons woongebouw?

Wij ruimen geen sneeuw maar huurders die vrijwillig de sneeuw willen opruimen kunnen bij ons strooizoot vragen.

Waar vind ik informatie over het afvoeren van afval?

Het afvoeren van afval is per gemeente verschillend. Kijk op de website van uw gemeente hoe het is geregeld.

Stel uw vraag

Vertalen / Translate