• Slide 1

Huurachterstand

Kunt u om een bepaalde reden de huur niet meer betalen en dreigt er betalingsachterstand? Trek dan direct bij ons aan de bel. Samen met u kijken we wat de mogelijkheden zijn om achterstand te voorkomen of als er al een achterstand is, deze weg te werken.

Wat gebeurt er als u uw huur niet op tijd betaalt?

Het kan best zijn dat u een keer vergeet te betalen of de acceptgiro kwijt bent. Als wij uw betaling niet op tijd ontvangen, sturen we daarom altijd eerst een betalingsherinnering. Reageert u na deze betalingsherinnering niet, dan ontvangt u na tien werkdagen een aanmaning. Ontvangen wij dan nog geen reactie, dan sturen wij na tien werkdagen een laatste aanmaning. U krijgt dan nog veertien dagen de tijd om te betalen of een betalingsregeling te treffen. Hierna schakelen we een gerechtsdeurwaarder in.

Problemen met betalen? Laat het ons weten!

Lukt het niet om de huur te betalen? Of lukt het u niet een andere factuur van Casade te betalen? Laat het ons dan weten, zodat we samen een oplossing kunnen zoeken. Vraag direct een betalingsregeling aan of doe dit via Mijn Casade. Zodra u de aanvraag heeft verzonden, ontvangt u een ontvangstbevestiging. Wij nemen binnen één week uw aanvraag in behandeling. Casade hanteert geen vaste voorwaarden voor het treffen van een betalingsregeling. We bekijken welke regeling bij uw situatie past om uw huurachterstand op te lossen.

Melding maatschappelijke partners

Als wij dit nodig vinden lichten wij onze maatschappelijke partners in over uw mogelijke financiële problemen. Deze partners zijn onder andere de gemeenten (Zorgloket, Servicepunt, Netwerkregisseur Maatschappelijke Zaken + Integrale veiligheid en Leerplichtambtenaar),  Juvans, Stichting MEE, Politie, GGZ, Verslavingszorg Novadic Kentron, Jeugdzorg, Baanbrekers en ContourdeTwern. Maar voordat wij dit doen, zullen wij u hierover informeren. U kunt dan binnen zeven dagen schriftelijk bezwaar indienen tegen deze melding.

 

Financiële hulp en/of advies

U kunt voor financiële hulp en/of advies ook altijd terecht in of bij uw eigen gemeente. Woont u in:

  • Loon op Zand, dan kunt terecht bij het Servicepunt van de gemeente. Kijk voor meer informatie op de website van de gemeente Loon op Zand of neem rechtstreeks contact op via: 0416-289247.
  • Dongen, dan kunt u  iedere woensdag van 8.30 uur tot 17.00 uur telefonisch contact opnemen met PLANgroep via telefoonnummer 14 0162. U kunt PLANgroep ook bereiken via het e-mailadres dongen@plangroep.nl. Op woensdag is er spreekuur van 9.00 uur tot 11.00 uur in het gemeentehuis, aan de Hoge Ham 62, 5104 JJ te Dongen. Dan kunt u binnenkopen zonder afspraak. Voor meer informatie zie ook de website van Plangroep
  • Waalwijk, dan kunt u voor budgetbeheer en schuldsanering contact opnemen met het zorgloket van de gemeente, tel 0416-683456.