Huur betaling

Als u een woning van ons huurt, betaalt u ons maandelijks vooraf de huur. Dat betekent dat het geld uiterlijk de eerste dag van de maand op onze rekening moet staan. De meest makkelijke manier van betalen is via automatische incasso.

Op welke manier kan ik de huur betalen?

U kunt de huur betalen:

  • met een automatische incasso
  • via een overschrijving met internetbankieren op rekeningnummer IBAN NL87 BNGH 0285 0416 30
  • in een van onze woonpunten met uw pinpas en pincode. Maak hiervoor eerst een afspraak. Het is niet mogelijk om contant te betalen.

Let op! Vermeld bij betaling altijd uw naam, adres en klantnummer in de omschrijving.

 

Hoe machtig ik jullie voor een automatische incasso voor het betalen van de huur?

Het betalen van de huur via automatische incasso regelt u bij het afsluiten van uw huurcontract. Via Mijn Casade kunt u de manier waarop u betaalt aanpassen. De voordelen van automatische incasso zijn:

  • De huur wordt altijd op een vaste datum afgeschreven
  • U hoeft er zelf niet meer aan te denken
  • Een huurverhoging wordt automatisch verwerkt
  • U betaalt geen extra kosten
  • U kunt de automatische incasso op elk moment weer intrekken

Als u een automatische incasso voor de huur heeft afgegeven, dan geldt deze ook voor een eventuele bijbetaling bij de jaarlijkse afrekening van de servicekosten.

Ik wil de automatische incasso stopzetten of juist aanvragen. Wat moet ik doen?

Dat kunt u heel eenvoudig zelf regelen via Mijn Casade.

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

  • De automatische incasso wordt van uw rekening geschreven op de eerste of vijftiende dag van de maand.
    Wilt u de incassodag aanpassen, neem dan contact op met de afdeling Huurincasso.

  • Betaalt u met een huurnota (voormalig acceptgiro), dan moet de huur voor de eerste van maand op onze rekening staan.
    Als u voor de vijftiende dag van de maand wilt betalen, vragen wij u contact op te nemen met de afdeling Huurincasso.

Kan ik de huur contant betalen?

Nee, contant betalen is niet mogelijk. U kunt betalen via automatiche incasso of via een overschrijving per bank naar rekeningnummer IBAN NL87 BNGH 0285 0416 30. U kunt ook pinnen in een van onze woonpunten. Maak hiervoor eerst een afspraak.

Wat betekent kale huur?

De kale huur is het bedrag dat u betaalt voor het gebruik van de huurwoning. Dit is zonder bijkomende servicekosten en voorschotbedragen voor energie en/of schoonmaak.

Kan ik de huur op uw kantoor betalen?

Dat kan. Maak dan een afspraak om in een van de woonpunten de huur te pinnen. Contant betalen is niet mogelijk.

Welk bankrekeningnummer gebruik ik bij een betaling aan Casade?

U kunt de huur overmaken op rekeningnummer IBAN NL87 BNGH 0285 0416 30. Vermeld uw klantnummer, straat, huisnummer en postcode.

Ik kan mijn huur niet op de gevraagde datum betalen. Wat nu?

Als u de huur niet voor de eerste van de maand kunt betalen neem dan contact op met de afdeling Huurincasso via huurincasso@casade.nl of 0800 55 222 22. We proberen dan samen met u een oplossing te vinden.

Hoe vraag ik een huurspecificatie aan?

U kunt ons hiervoor bellen of mailen. Wij sturen u de specificatie dan toe.

Ik ontvang mijn uitkering/salaris na de eerste van de maand. Mag ik de huur betalen nadat ik mijn salaris heb gekregen?

U betaalt de huur maandelijks. Dit kan op de eerste of vijftiende dag van de maand, aan u de keuze. Lukt dit niet? Bel of mail ons dan om afspraken over een betalingsregeling te maken.

Mijn huurbetaling is gestorneerd. Wat kan ik doen?

Als uw betaling gestorneerd is, wordt de huur niet aan ons overgemaakt. U ontvangt na een aantal dagen automatisch een herinnering van ons. Die kunt u gebruiken voor de huurbetaling.

U kunt ook zelf de huur overmaken op ons bankrekeningnummer IBAN NL87 BNGH 0285 0416 30. Vermeld hierbij uw postcode en huisnummer.

Ook kunt u het bedrag pinnen in een van onze woonpunten. Maak hiervoor eerst een afspraak.

Contant betalen is niet mogelijk.

Mag ik een paar maanden huur vooruitbetalen?

Ja, dat kan. Wilt u ons daarover van tevoren even inlichten?  Vermeld bij de overboeking de maanden waarvoor u huur.

Wat is het IBAN bankrekeningnummer voor het betalen van de huur?

U kunt de huur aan ons overmaken op IBAN NL87 BNGH 0285 0416 30.

Ik heb te veel huur betaald. Kan ik dit terugkrijgen?

Ja, wij kunnen het teveel betaalde bedrag terugstorten. Belt of mailt u ons, dan verzorgen wij de terugbetaling. Gemiddeld heeft u binnen 1,5 week uw geld terug.

Een automatische incasso kunt u storneren bij de bank. Vaak gaat dit sneller.

Stel uw vraag

Vertalen / Translate