Woningverbetering vragen en antwoorden

Hieronder vindt u de meeste gestelde vragen en antwoorden over woningverbetering.

Veel gevraagd over Woningverbetering vragen en antwoorden

Wat houdt het sociaal statuut woningverbetering in?

Algemeen

Bij elk woningverbeteringsproject geldt een sociaal statuut. In het sociaal statuut leest u wat de rechten en plichten van Casade en uzelf zijn. Zoals een ongemakkenvergoeding voor u als huurder, en de manier waarop we u begeleiden tijdens het project. We zetten ons in voor goede begeleiding en een eindresultaat waar we samen trots op kunnen zijn: een mooi, duurzaam en veilig thuis. 
 
De aanpak of invulling kan per project verschillen. Daarom staan eventuele aanvullende afspraken in een sociaal plan of het verbetervoorstel.  

Wat doet Casade bij woningverbetering voor mij als huurder?

Algemeen

U kunt als huurder tijdens dit ingrijpende proces rekenen op onze begeleiding en ondersteuning. We vinden het belangrijk om goed contact met u te houden. Daarom krijgt u een vaste contactpersoon die u eenvoudig per e-mail of telefoon kunt bereiken. Daarnaast houden we u via nieuwsbrieven op de hoogte van het project. 
 
Als het mogelijk is, richten we een informatiepunt in waar u regelmatig kunt binnenlopen voor vragen.  
 
In het sociaal statuut vindt u uw en onze rechten en plichten bij woningverbetering. U krijgt bijvoorbeeld een vergoeding voor het ongemak. 

Heb ik overlast van de woningverbetering?

Algemeen

De werkzaamheden kunnen voor behoorlijke overlast zorgen. Het is natuurlijk een ingrijpende verbouwing. Daarom ontvangt u een ongemakkenvergoeding. Hoe veel dit is, hangt af van hoe lang de werkzaamheden in uw woning duren.

Wordt mijn huurprijs hoger na de woningverbetering?

Algemeen

U krijgt geen extra huurverhoging voor de woningverbetering. Wel betaalt u servicekosten voor zonnepanelen. Door de isolatie, de opwekking van energie en bij een juist gebruik van de nieuwe installaties, daalt wel uw energieverbruik.