Vraag & Antwoord over Woning in Zicht

Waarom sluit Casade aan bij Woning in Zicht?

Woning in Zicht biedt onze woningzoekenden een toegankelijk, flexibel systeem om een woning te zoeken in de regio. Het is kostbaar en complex om hiervoor zelf een systeem te maken: daarom haken we aan bij een bestaand systeem dat voor de Tilburgse woningzoekenden al prima werkt.

Hoe activeer ik mijn inschrijving bij Woning in Zicht?

Volg de drie stappen in de e-mail die u op 5 december ontvangen hebt. Een uitgebreider uitleg vindt u in dit stappenplan inloggen bij Woning in Zicht.

Ik heb meerdere mensen bij Casade ingeschreven met mijn e-mailadres. Moet ik die inschrijvingen allemaal apart activeren?

Ja. Voor iedere inschrijving ontvangt u een aparte e-mail. Iedere inschrijving moet dus ook apart geactiveerd worden. Dat doet u door de drie stappen in de e-mail te volgen.

Ik was al ingeschreven als woningzoekende bij Woning in Zicht. Wat moet ik doen?

Als u al was ingeschreven bij Woning in Zicht, hoeft u niets te doen. We gebruiken de langste inschrijftijd voor uw inschrijving bij Woning in Zicht. U kunt voortaan via Woning in Zicht ook reageren op het huuraanbod van Casade.

Ik wil direct reageren op het woningaanbod. Kan dat?

Ja, dat kan. Sinds 5 december vindt u het huuraanbod van Casade op woninginzicht.nl. Wel belangrijk: u kunt alleen reageren als u een inkomensverklaring uploadt bij uw inschrijving. Dus vraag nu alvast een inkomensverklaring op bij de Belastingdienst of telefonisch via 0800-0543. Zonder een inkomensverklaring kunt u niet reageren!

Met wie sluit ik een huurcontract als ik een woning toegewezen krijg?

Casade blijft verantwoordelijk voor het toewijzen van huurwoningen in de gemeenten Dongen, Loon op Zand en Waalwijk. U sluit dus een huurcontract met Casade, niet met Woning in Zicht.

Maak ik nu minder kans op een woning?

Nee. In andere regio’s waar corporaties zijn gaan samenwerken, is de ervaring dat er niet of nauwelijks woningzoekenden naar een andere gemeente gaan verhuizen. Voor alle zekerheid hebben we toch voorzorgsmaatregelen genomen. Wij willen dat iedere woningzoekende een gelijke kans houdt op een woning.

Om te voorkomen dat woningzoekenden van Woning in Zicht nu meer kans maken op een woning uit het werkgebied van Casade, hebben we naar de gemiddelden van de inschrijftijd gekeken. Woningzoekenden die al bij Casade stonden ingeschreven, krijgen extra inschrijftijd. Voor elk volledig jaar dat u bij ons ingeschreven staat, krijgt u één maand extra inschrijftijd. Bijvoorbeeld: als u bij Casade drie volle jaren bent ingeschreven, krijgt u er bij Woning in Zicht drie maanden inschrijftijd bij. U kunt er maximaal 10 maanden inschrijftijd bij krijgen.

We gaan ervan uit dat zo iedereen evenveel kans van slagen heeft. We houden het de komende tijd wel heel goed in de gaten. En als het toch nodig is, sturen we bij.
Daarnaast biedt het systeem van Woning in Zicht veel meer mogelijkheden. Zo gaan we vanaf 2018 ook woningen verloten. Woningzoekenden die snel een woning nodig hebben, maar nog niet zo lang zijn ingeschreven, maken daarmee veel meer kans op een woning dan voorheen bij Casade.

Als ik in 2017 al € 10 inschrijfkosten heb betaald, moet ik dan voor de inschrijving bij Woning in Zicht opnieuw inschrijfkosten betalen?

Nee, dat hoeft niet. Net als bij Casade ontvangt u een bericht van Woning in Zicht één maand voor de verlengdatum van uw inschrijving.

Als ik bij Woning in Zicht op een garage of een parkeerplaats wil reageren, hoe gaat dat dan?

Garages en parkeerplaatsen die vrijkomen, komen net als de huurwoningen op de website van Woning in Zicht. Als u bent ingeschreven als woningzoekende, kunt u met die inschrijving ook reageren op garages/parkeerplaatsen. Als u een garage accepteert, behoudt u uw inschrijving als woningzoekende. Ook als u niet ingeschreven bent als woningzoekende kunt u reageren op het aanbod van garages/parkeerplaatsen.

Woningzoekenden ontvangen e-mail
Op 5 december ontving u als woningzoekende een e-mail met uitgebreide informatie en uw inloggegevens. Heeft u de e-mail niet ontvangen? Misschien is deze in uw spambox beland. Als u geen e-mail ontvangen hebt, geef uw e-mailadres dan aan ons door via info@casade.nl.

Heeft u een andere vraag? 
Natuurlijk kunt u gerust contact met ons opnemen via info@casade.nl of bel gratis 0800 55 222 22. 

Nieuwsoverzicht

Vertalen / Translate