Vraag het Casade september 2022

De medewerkers van ons Klant Contact Centrum (KCC) ontvangen dagelijks vele vragen.
We verzamelden drie veelgestelde vragen van de afgelopen periode en geven de antwoorden.

Ik wil post van Casade graag digitaal ontvangen. Hoe doe ik dat?

Dit regelt u in vier snelle stappen:

  • Ga naar Mijn Casade en maak een account aan of log direct in 
  • Ga naar 'Mijn instellingen'
  • Vink aan dat u uw post graag digitaal ontvangt 
  • Klik op 'Instellingen opslaan'

Geregeld! Voortaan ontvangt u een mail als er post over uw huur en servicekosten klaar staat in Mijn Casade. 

Heeft u al aangegeven dat u uw post digitaal wil ontvangen? Zorg er dan ook voor dat uw Mijn Casade-account actief is. Dat doet u zo:

  • Ga naar Mijn Casade
  • Klik op Account activeren
  • Vul uw gegevens en de activatiecode in. De activatiecode bestaat uit de laatste vijf cijfers van uw bankrekeningnummer. Dit rekeningnummer moet dan wel bij ons bekend zijn. Is dat niet het geval? Geef dit dan door met het keuzeformulier betalen op onze website.

Mijn Casade is nu actief.

Mijn partner is overleden. Ik blijf in de woning wonen. Wat moet ik nu doen?

Gecondoleerd met het verlies van uw partner. Bij het overlijden van de huurder zetten we de bestaande huurovereenkomst, met alle daaruit voortvloeiende rechten en plichten, over op naam van de medehuurder.

U kunt dit op verschillende manieren regelen:

  • Per mail via info@casade.nl met vermelding van uw naam, telefoonnummer, geboortedatum en bankrekeningnummer.
  • Per post met vermelding van uw naam, telefoonnummer, geboortedatum en bankrekeningnummer.
  • Persoonlijk in het woonpunt op afspraak.

Wij vragen u altijd om een overlijdensakte in te leveren. Daarna zetten we de huurovereenkomst op uw naam. U ontvangt hier een bevestiging van.

 

Ik wil graag zo lang mogelijk in mijn huis blijven wonen. Kan ik aanpassingen in mijn woning (laten) doen?

Steeds meer mensen blijven langer zelfstandig wonen. Soms zijn daar kleine aanpassingen in de woning voor nodig. Wij helpen daar graag bij. U kunt bij ons terecht voor kleine aanpassingen in huis, zoals:

  • steunbeugels plaatsen
  • een douchestoeltje plaatsen
  • drempels aanpassen, denk hierbij aan drempelhulpen aanbrengen
  • een verhoogd toilet plaatsen

Onze seniorenconsulent komt graag bij u langs voor een gesprek. U krijgt persoonlijk advies en de seniorenconsulent kan, als u dat wenst, direct opdracht geven voor kleine aanpassingen aan het huis. Zo maken we zelfstandig wonen samen mogelijk!

Heeft u met spoed aanpassingen nodig, bijvoorbeeld omdat u herstelt van een operatie? Neem dan contact op met Medipoint, Thebe thuiszorgwinkel of Kruiszorg. Beugels bij het toilet, een verhoogd toilet, een douchestoeltje en nog veel meer voorzieningen zijn daar (vaak gratis) te leen.

Heeft u een andere vraag?

En wilt u snel antwoord? Dat kan het eenvoudigst via onze website. Kunt u het antwoord op uw vraag niet vinden?
Dan mag u ons natuurlijk altijd mailen via info@casade.nl of bellen op 0800 55 222 22.