Woning achterlaten

Woning achterlaten

Het is belangrijk dat u uw woning leeg en schoon achterlaat en dat uw tuin er netjes uit ziet. Bovendien moeten de werkzaamheden die u tijdens de vooropname heeft besproken met de opzichter klaar zijn.

Veel gevraagd over Woning achterlaten

Ik heb mijn huur opgezegd. Wanneer komt de opzichter langs voor inspectie van de woning?

Onze medewerker Wonen neemt binnen een aantal werkdagen telefonisch óf per mail contact met u op. Zij maakt met u de afspraak voor de vooropname. Dit is meestal een afspraak in de woning. Onze medewerker Wonen bespreekt dit met u. Let op: soms komt de mail in uw spambox terecht. Houdt u deze daarom ook goed in de gaten.

De vooropname duurt ongeveer een uur. Hoe eerder de vooropname plaatsvindt, hoe groter de kans dat we snel een nieuwe huurder vinden. U heeft dan meer kans om zaken over te laten nemen

Hoe laat ik mijn woning achter als ik de huur opgezegd heb?

U laat de woning leeg en schoon achter en de tuin moet netjes zijn. De werkzaamheden die op het inspectierapport staan, moeten klaar zijn. Meer informatie leest u in het document Zo laat u de woning achter bij vertrek

Wat gebeurt er met mijn zelf aangebrachte veranderingen als ik ga verhuizen?

Onze opzichter beoordeelt de veranderingen tijdens de vooropname. Zelf aangebrachte veranderingen kunnen blijven als deze:

· technisch goed zijn

· goed zijn onderhouden

· voldoen aan de technische - en veiligheidseisen

· de verhuurbaarheid van de woning niet schaden

U mag zelf aangebrachte veranderingen altijd wegbreken of meenemen. U moet dan wel de schade herstellen. Overleg dit eerst even met onze opzichter, hij/zij adviseert u graag!

Na de inspectie krijgt u een rapport waarin staat wat u aan de woning moet doen. Die werkzaamheden moet u voor het einde van de huurperiode (laten) uitvoeren. U kunt deze werkzaamheden ook tegen betaling door ons laten uitvoeren. In het rapport staat wat dit ongeveer kost.

Ik heb zelf geklust in mijn woning. Nu ga ik verhuizen. Krijg ik een vergoeding voor de aanpassing?

In bijzondere gevallen krijgt u een vergoeding. In de vergoedingenregeling voor ZAV leest u voor welke aanpassingen dit zo is.

Ik ben net verhuisd uit jullie woning en ik ben vergeten de meterstanden te noteren. Hebben jullie die voor mij?

De meterstanden staan op het inspectierapport dat u ontvangen heeft van de opzichter. Zijn de standen niet ingevuld? Neem dan contact op met de nieuwe huurder om de meterstanden op te vragen.

Wat is een vooropname?

Nadat u de huur opgezegd heeft, maken we binnen enkele dagen een afspraak voor een vooropname. Dit is meestal een afspraak in de woning. We maken samen afspraken hoe de woning opgeleverd moet worden. Dit wordt vastgelegd in een inspectierapport. Als u zelf veranderingen aan de woning heeft aangebracht, beoordeelt de opzichter of deze voldoen aan onze regels. Zo weet u of u de veranderingen kunt laten zitten of dat u ze weg moet halen.

Ik heb mijn woning niet netjes achtergelaten toen ik ging verhuizen. Wat nu?

Nadat u de sleutels inlevert, kijken wij of u alle werkzaamheden die in het inspectierapport genoemd zijn, goed uitgevoerd heeft.

Heeft u de woning niet volgens onze afspraken achtergelaten? Dan voert Casade de werkzaamheden alsnog uit op uw kosten. In onze prijslijst 'service- en herstelwerkzaamheden bij verhuizing', en op het inspectieformulier ziet u welke kosten wij hiervoor in rekening brengen. U ontvangt de eindafrekening binnen 3 weken na het inleveren van de sleutel.

I

Ik kan niet aanwezig zijn bij de vooropname. Wat moet ik doen?

U maakt dan een nieuwe afspraak op een moment wanneer u wel kunt. Bel hiervoor naar het gratis telefoonnummer 0800 55 222 22.

Vertalen / Translate