Nieuw kantoor

Op de plek van ons oude kantoor aan de Jan de Rooijstraat 43 in Kaatsheuvel bouwen we een nieuw kantoor. Daar werken straks al onze medewerkers samen en ontvangen we ook huurders en andere bezoekers. Op dit moment werken we nog verspreid over drie locaties in Dongen en Waalwijk. Door vanuit één centraal kantoor te werken, willen we de samenwerking en dienstverlening verbeteren. Als alles goed blijft gaan, verhuizen we eind oktober 2024 naar het nieuwe kantoor.

Veel gevraagd over Nieuw kantoor

Moet ik een afspraak maken als ik op jullie nieuwe kantoor iemand wil spreken?

Algemeen

Dat hoeft niet per se, u kunt straks ook zonder afspraak bij ons terecht. Toch is het fijn als u een afspraak maakt. Zo weten we dat u komt en welke vraag u heeft. We kunnen u dan beter helpen.

Wanneer is het nieuwe kantoor klaar?

Algemeen

We verwachten dat we eind oktober 2024 kunnen verhuizen naar het nieuwe kantoor.

Waarom kozen jullie Kaatsheuvel voor het nieuwe kantoor?

Algemeen

We hebben meerdere locaties en mogelijkheden bekeken. Op de gekozen plek in Kaatsheuvel staat nu nog ons ‘oude’ kantoor. Deze locatie was al ons eigendom en ligt ook nog eens midden in ons werkgebied. De meest centrale plek dus.

Hoeveel mensen werken er straks in het nieuwe kantoor?

Algemeen

Al onze medewerkers werken straks in het nieuwe kantoor. Dat zijn er momenteel ongeveer 140. Natuurlijk zijn alle collega’s niet allemaal tegelijk in het pand. Er wordt ook veel in de wijk gewerkt of bijvoorbeeld vanuit huis.

Waarom bouwen jullie een nieuw kantoor?

Algemeen

Door met alle medewerkers in één kantoor te werken, bevorderen we de samenwerking en onze dienstverlening naar onze huurders en woningzoekenden. Ook besparen we hiermee kosten.

Hebben jullie ook kritisch naar de kosten gekeken?

Algemeen

Absoluut. Een nieuw kantoor betekent een investering en tegelijk ook een besparing. We hebben straks minder kosten voor energie, beheer en reizen. Voor de bouw hergebruiken we materialen en maken we duurzame keuzes. Het wordt een duurzaam en energiezuinig gebouw dat helemaal klaar is voor de toekomst. Ook is het totale kantooroppervlak kleiner dan het oppervlak van onze huidige locaties bij elkaar. Dat geeft ook een besparing.

Wat doen jullie met de huidige kantoren?

Algemeen

Voor de nieuwe bestemming van onze kantoren aan het Vredesplein in Waalwijk en aan de Min. Goselinglaan in Dongen werken we op dit moment de plannen uit.

Wijkpunt BaLaDe gebruiken we straks niet meer als kantoor en werkplek. Wel kan daar nog een afspraak worden gemaakt voor een gesprek. Wijkpunt Pannenhoef gebruiken we na de verhuizing niet meer.

Wat betekent dit voor het verkeer in de straat?

Algemeen

De toegang naar het parkeerterrein van het nieuwe kantoor komt aan de Schotsestraat. Hiermee ontlasten we het verkeer in de drukkere Jan de Rooijstraat.

Wat worden de openingstijden? Is er ook een avondopening?

Algemeen

Onze openingstijden zijn:

  • maandag tot en met donderdag van 8.30 uur tot 16.30 uur
  • vrijdag van 8.30 uur tot 12.30 uur

Of er een eventuele avondopening komt weten we nu nog niet.

Komen er ook parkeerplaatsen bij het nieuwe kantoor?

Algemeen

Naast het pand komt een eigen parkeerterrein met plaats voor 35 auto’s. Verder kunnen medewerkers en bezoekers gebruik maken van de openbare parkeerplaatsen in de buurt van het kantoor. Deze zijn er voldoende op loopafstand.
Wat ook belangrijk is: we vermijden parkeren aan de Jan de Rooijstraat en bevorderen medewerkers om op de fiets te komen.

Kan ik straks alleen nog maar in het nieuwe kantoor terecht?

Algemeen

We ontvangen bezoekers straks graag in ons nieuwe kantoor. Natuurlijk blijft u ons ook tegenkomen in de wijk en organiseren we daar locaties en momenten om ons te bezoeken. Of als u dat wilt bezoeken we u thuis. En u kunt ons natuurlijk bereiken via de telefoon, mail of onze website. We zijn en blijven dichtbij.

Kan iedereen straks in het nieuwe kantoor gewoon binnenlopen?

Algemeen

Ja, tijdens onze openingstijden kunt u straks gewoon bij ons binnenlopen. Onze woonadviseurs staan u graag te woord. Heeft u geen afspraak? Dan maken we die en als het niet druk is proberen we uw vraag meteen te beantwoorden.

Bouwen jullie het nieuwe kantoor op een duurzame manier?

Algemeen

Jazeker. We bouwen bijvoorbeeld zo veel mogelijk circulair. Dat betekent dat we voornamelijk kiezen voor gebruikte materialen en voor materialen die weer opnieuw te gebruiken zijn. Dat geldt niet alleen voor de bouw van het pand, maar ook voor de inrichting ervan. We voldoen hiermee straks aan de normen van ná 2030.

Daarnaast gaan we slim om met groen en water. Zo loopt het regenwater niet naar het riool, maar gebruiken we dit weer voor het voeden van de groene gevels en de beplanting op het terrein.

Ook wekken we de energie voor het pand op met zonnepanelen en kiezen we voor duurzame installaties.

Ik heb geen vervoer om naar Kaatsheuvel te komen. Komen er in de andere gemeentes inlooppunten of spreekuren waar ik terecht kan?

Algemeen

Natuurlijk blijft u ons gewoon tegenkomen in de wijk en ook daar organiseren we momenten om ons te kunnen bezoeken. Of als u dat wilt bezoeken we u thuis. En u kunt ons natuurlijk bereiken via de telefoon, mail of onze website. We zijn en blijven dichtbij.

Hadden jullie niet beter een bestaand gebouw kunnen kiezen?

Algemeen

Ook die mogelijkheden hebben we bekeken en alles met elkaar vergeleken. Het bouwen van een geheel nieuw kantoor bleek toch de meest gunstige optie.