Reparatie aanvragen

Is er iets kapot in uw woning of werkt iets niet goed? Meld dit dan zo snel mogelijk! Reparatie van een kapotte cv-ketel, glasschade of een verstopping vraagt u rechtstreeks aan bij de aannemer. Alle andere reparaties vraagt u bij ons aan.

Wat kan ik doen bij glasschade?

Heeft u glasschade, dan is het belangrijk dat u het glas zo snel mogelijk laat vervangen. U kunt zelf rechtstreeks naar het glasschadebedrijf bellen om de schade te melden.

Ik huur bij jullie. Hoe zit het met de inboedelverzekering?

U moet zelf een inboedelverzekering afsluiten. Die dekt schade aan uw eigen spullen in de woning bij bijvoorbeeld brand of inbraak.

Heeft u zaken overgenomen van de vorige huurder? Of verandert u zelf iets aan uw woning? Plaatst u bijvoorbeeld een nieuwe keuken, badkamer, uitbouw of vloer? Dit noemen we het huurdersbelang. Het is belangrijk dat u deze zaken zelf verzekert via uw inboedelverzekering. Let u erop dat het huurdersbelang van uw inboedelverzekering voldoende dekking geeft in uw situatie.

Het huis zelf is door ons verzekerd voor brand en schade via een opstalverzekering.

 

Ik heb zelf door de gasleiding/waterleiding geboord. Kan Casade mij helpen?

Als u ons belt, sturen wij zo snel mogelijk de installateur bij u langs sturen om dit te verhelpen. De kosten hiervan berekenen wij wel aan u door.

Let op: Sluit direct de hoofdkraan af!

Het warmte-terugwin systeem (WTW) of de mechanische ventilatie (MW) in het gebouw werkt niet goed meer. Wat kan ik doen?

Allereerst is het goed om te kijken of de filters niet verstopt zitten. Ventielen of roosters kunt u zelf schoonmaken met een vochtig doekje. Daarnaast kunt u proberen voorzichtig de ventielen uit het plafond of de wand te halen en ze schoon te maken. Indien dit alles niet helpt, dan kunnen wij u in contact brengen met de CV installateur.

Ik heb geen aansluiting voor een vaste telefoon of tv. Hoe kan ik deze aanvragen?

In al onze huurwoningen zit tenminste één aansluiting voor tv en één aansluiting voor telefoon. U moet hiervoor zelf een abonnement afsluiten. Uitzondering hierop zijn nieuwbouwwoningen. Hier is niet altijd een aansluiting in de woning aanwezig.

Huurt u een nieuwbouwwoning? Sluit dan eerst een abonnement af. Het netwerkbedrijf verzorgt daarna de aansluiting in uw woning.

Ik heb geen stroom, wat moet ik doen?

Voordat u de storing meldt vragen wij u een aantal controles te doen. Controleer eerst of alle groepen in de meterkast ingeschakeld zijn. Als dat niet zo is, dan moet u de groep die uit staat weer in schakelen. Als deze meteen uitvalt, dan kan het aan uw apparatuur liggen. Dit test u door de stekkerproef te doen:

  • Haal alle stekkers uit de stopcontacten en zet alle lampen uit.
  • Schakel daarna alle groepen en de aardlekschakelaar in de meterkast in.
  • Stop alle stekkers weer één voor één terug in de stopcontacten.
  • Valt de stroom opnieuw uit op het moment dat u een stekker in het stopcontact stopt of een apparaat aanzet? Dan veroorzaakt dit apparaat waarschijnlijk de storing. Vervangen of repareren van het het apparaat is dan de oplossing.
  • Geeft geen enkel apparaat een probleem? U heeft niet teveel apparaten tegelijk op 1 stroomgroep aangesloten? En valt de stroom toch uit? Dan is er waarschijnlijk iets met de elektra-installatie aan de hand.
  • Vraag dan een reparatie bij ons aan. Dit kan telefonisch of per mail.
  • Let op: Blijkt dat de storing toch door uw eigen apparaten of door uzelf is veroorzaakt? Dan betaalt u alsnog de reparatiekosten. Wij sturen u dan een rekening.

Wat moet ik doen als ik gaslucht ruik?

Sluit onmiddellijk de gaskraan en open uw ramen. Gebruik geen vuur en steek geen sigaret op. Neem meteen contact met ons op via 0800 55 222 22. Bel niet vanuit uw eigen huis, maar ga hiervoor naar buiten of naar de buren. Buiten kantoortijden schakelen wij u automatisch door naar onze storingsdienst.

In mijn woning is de waterdruk laag. Wat kan ik doen?

Is dit in uw hele woning zo? En hebben de buren dit probleem ook? Neem dan contact op met Brabant Water via 073 683 80 00.

Verschilt de druk per kraan? Dan staat uw hoofdkraan misschien niet goed open. Kijk voor de zekerheid in de meterkast of de hoofdkraan goed open staat. Ook kan het zeefje in de kraan verkalkt zijn. Dit kunt u eraf draaien en reinigen met azijn.

Woont u in een appartementencomplex? Vraag dan een reparatie bij ons aan. Bel gratis naar 0800 55 222 22 of mail naar info@casade.nl (vermeld uw adres en telefoonnummer en beschrijf het probleem).

Wat doe ik met een spoedreparatie in de avond of in het weekend?

Heeft u een storing of schade, waarvan reparatie niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag? Bijvoorbeeld een ernstig lekkende waterleiding, een gaslek, een verstopte hoofdriolering of een ernstige daklekkage? Bel dan 0800 55 222 22. U wordt doorgeschakeld naar onze storingsdienst. Zij overleggen met u wat er gaat gebeuren.

Is er een liftstoring? Neem dan direct contact op met de liftinstallateur. Het telefoonnummer vindt u zowel op de deur van de lift als in de lift zelf. 

Ik heb een reparatie aangevraagd via e-mail. Wanneer komen jullie langs?

Wij melden uw aanvraag direct bij de aannemer. Deze belt u binnen 24 uur op het bij ons bekende telefoonnummer. Zij maken met u een afspraak om de reparatie uit te voeren.

Uw telefoonnummer kunt u controleren in Mijn Casade.

Ben ik verzekerd tegen glasschade?

De meeste huurders betalen maandelijks een klein bedrag in de servicekosten voor de glasverzekering. U kunt in Mijn Casade zien of u een glasverzekering heeft.

Heeft u geen glasverzekering via ons, maar wilt u dit wel? Vraag deze dan aan via de antwoordkaart aanmelding.

Wat is het telefoonnummer van het rioolontstoppingsbedrijf?

Het telefoonnummer van Groeneveld Riooltechniek BV is (0183) 50 94 57.

Wie bel ik bij een verstopping in mijn keuken, badkamer of toilet?

Neemt u in dat geval direct contact op met Groeneveld Riooltechniek BV via telefoonnummer (0183) 50 94 57.

Ik heb een verstopping in mijn woning die ik zelf heb veroorzaakt. Wat nu?

Als dit de eerste keer is, vergoedt het rioolontstoppingsfonds de reparatie. Veroorzaakt u hierna nog een verstopping, dan betaalt u zelf de reparatiekosten.

Ik heb een verstopping, maar ben geen lid van het rioolontstoppingsfonds. Wat nu?

U kunt de verstopping door ons laten repareren. U wordt dan automatisch lid van het rioolontstoppingsfonds. Dit lidmaatschap kost € 0,60 per maand.

  • Neem contact op met Groeneveld Riooltechniek BV via (0183) 50 94 57 voor een afspraak
  • Groeneveld Riooltechniek BV neemt de aanmeldkaart voor u mee om te tekenen
  • Groeneveld Riooltechniek BV rekent een starttarief van € 68,15. U ontvangt hiervoor van ons een rekening

Mijn regenpijp/dakgoot is verstopt. Wat moet ik doen?

  • Blad in de dakgoot moet u zelf verwijderen. Eens in de zoveel tijd doen wij dit voor u.
  • Stroomt de dakgoot alleen over bij een hevige bui? Dan kan de regenpijp de hoeveelheid water niet verwerken. Hier is niets aan te doen.
  • Stroomt de dakgoot vaak over bij regen? Dan zit er waarschijnlijk een verstopping. Neem dan contact op met Groeneveld Riooltechniek BV via (0183) 50 94 57.
  • Ziet u een duidelijke lekkage? Vraag dan een reparatie bij ons aan. Bel naar 0800 55 222 22 of mail naar info@casade.nl (vermeld uw adres en telefoonnummer en beschrijf het probleem).

Ik huur tijdelijk een woning bij Casade. Bij wie kan ik terecht met een vraag of reparatieverzoek?

Als u tijdelijk een woning bij ons huurt, neem dan contact met ons op via 0800 55 222 22. Huurt u een woning via een leegstandbeheerder (bijv. Interveste, of De Huischmeesters of Gaphh)? Neem dan rechtstreeks met de leegstandsbeheerder contact op.

Ik huur een tijdelijke woning van De Huischmeesters. Bij wie kan ik terecht met een vraag of reparatieaanvraag?

U neemt hiervoor rechtstreeks contact op met De Huischmeesters via telefoonnummer 0900 22 662 26.

Ik woon in een woongebouw met huurders en kopers. Bij wie kan ik een reparatie aanvragen?

U kunt een reparatie gewoon bij ons aanvragen. Hiervoor belt u naar 0800 55 222 22 of stuurt u een mail naar info@casade.nl

Wij geven dit reparatieverzoek in de meeste gevallen door aan JVM, door u met hen door te verbinden of door de e-mail door te sturen. JVM is een professionele VvE-beheerder die voor ons alle reparatieverzoeken in de VvE-woongebouwen coördineert. JVM zorgt er vervolgens voor dat uw reparatieverzoek uit wordt gevoerd. U wordt door ons of door JVM op de hoogte gehouden over de uitvoering van uw reparatieverzoek.

Ik heb schade veroorzaakt aan mijn huis. Wat nu?

In dat geval zorgt u zelf voor reparatie van de schade en betaalt u de kosten.

Mag ik zelf een andere thermostaat plaatsen?

Dat mag. U kunt een andere thermostaat kopen en deze zelf plaatsen.
Bewaart u wel de oude thermostaat? Dan kunt u deze terugplaatsen als u gaat verhuizen en uw thermostaat wilt meenemen.

Mijn afstandsbediening van de parkeerplaats/parkeergarage werkt niet. Kunt u dit repareren?

Heeft u de batterij al vervangen? Als de afstandsbediening met een nieuwe batterij nog niet werkt, meld dit dan bij ons.

Stel uw vraag

Vertalen / Translate