Reparatie aanvragen

Is er iets kapot in uw woning of werkt iets niet goed? Meld dit dan zo snel mogelijk! Reparatie van een kapotte cv-ketel, glasschade of een verstopping vraagt u rechtstreeks aan bij de aannemer. Alle andere reparaties vraagt u bij ons aan. Bel hiervoor ons gratis nummer 0800 55 222 22 of stuur een mail naar info@casade.nl.

Veel gevraagd over Reparatie aanvragen

Ik wil een afspraak maken met de opzichter voor een bezoek aan mijn woning. Kan dat?

Ja hoor, neem hiervoor contact met ons op via 0800 55 222 22.

Wat kan ik doen bij glasschade?

Heeft u glasschade, dan is het belangrijk dat u het glas zo snel mogelijk laat vervangen. Als u bij ons een glasfonds heeft, dan kunt u zelf rechtstreeks naar het glasschadebedrijf bellen om de schade te melden.

Mag ik zelf een andere thermostaat (cv) plaatsen?

Dat mag. U kunt een andere thermostaat kopen en deze zelf plaatsen.
Bewaart u wel de oude thermostaat? Dan kunt u deze terugplaatsen als u gaat verhuizen en uw thermostaat wilt meenemen.

Wat is het telefoonnummer van het rioolontstoppingsbedrijf?

Het telefoonnummer van Groeneveld Riooltechniek BV is (0183) 50 94 57.

Mijn regenpijp/dakgoot is verstopt. Wat moet ik doen?

  • Ligt er veel blad in de dakgoot? Neemt dan contract met ons op. Wij maken uw dakgoot dan schoon.
  • Stroomt de dakgoot alleen over bij een hevige bui? Dan kan de regenpijp de hoeveelheid water niet verwerken. Hier is niets aan te doen.
  • Stroomt de dakgoot vaak over bij regen? Dan zit er waarschijnlijk een verstopping. Neem dan contact op met Groeneveld Riooltechniek BV via (0183) 50 94 57.
  • Ziet u een duidelijke lekkage? Vraag dan een reparatie bij ons aan. Bel naar 0800 55 222 22 of mail naar info@casade.nl (vermeld uw adres en telefoonnummer en beschrijf het probleem).

Wat is een mechanisch ventilatiesysteem?

Mechanische ventilatie voert vervuilde en vochtige lucht in huis af. Dat gebeurt via afzuigers (zogenaamde ventielen of roosters) in de badkamer, douche en keuken. De frisse lucht van buiten komt binnen via ventilatieroosters of een open raam.

Wie bel ik bij een verstopping in mijn keuken, badkamer of toilet?

Neemt u in dat geval direct contact op met Groeneveld Riooltechniek BV via telefoonnummer (0183) 50 94 57.

Ik woon in een woongebouw met huurders en kopers. Bij wie kan ik een reparatie aanvragen?

U kunt een reparatie gewoon bij ons aanvragen. Hiervoor belt u naar 0800 55 222 22 of stuurt u een mail naar info@casade.nl

Wij geven dit reparatieverzoek in de meeste gevallen door aan JVM, door u met hen door te verbinden of door de mail door te sturen. JVM is een professionele VvE-beheerder die voor ons alle reparatieverzoeken in de VvE-woongebouwen coördineert. JVM zorgt er vervolgens voor dat uw reparatieverzoek uit wordt gevoerd. U wordt door ons of door JVM op de hoogte gehouden over de uitvoering van uw reparatieverzoek.

Ik heb een reparatie aangevraagd via e-mail. Wanneer komen jullie langs?

Wij melden uw aanvraag direct bij de aannemer. Deze belt u binnen 24 uur op het bij ons bekende telefoonnummer. Zij maken met u een afspraak om de reparatie uit te voeren.

Uw telefoonnummer kunt u controleren in Mijn Casade.

Ik heb schade veroorzaakt aan mijn huis. Wat nu?

In dat geval zorgt u zelf voor reparatie van de schade en betaalt u de kosten.

Ik heb een verstopping, maar ben geen lid van het rioolontstoppingsfonds. Wat nu?

U kunt de verstopping door ons laten repareren. U wordt dan automatisch lid van het rioolontstoppingsfonds. Dit lidmaatschap kost € 0,60 per maand.

  • Neem contact op met Groeneveld Riooltechniek BV via (0183) 50 94 57 voor een afspraak
  • Groeneveld Riooltechniek BV neemt de aanmeldkaart voor u mee om te tekenen

Ben ik verzekerd tegen glasschade?

De meeste huurders betalen maandelijks een klein bedrag in de servicekosten voor de glasfonds. U kunt in Mijn Casade zien of u een glasfonds heeft.

Heeft u geen glasfonds via ons, maar wilt u dit wel? Meldt u zich dan hiervoor aan.

Mijn afstandsbediening van de parkeerplaats/parkeergarage werkt niet. Kunt u dit repareren?

Heeft u de batterij al vervangen? Als de afstandsbediening met een nieuwe batterij nog niet werkt, meld dit dan bij ons.

Ik heb een verstopping in mijn woning die ik zelf heb veroorzaakt. Wat nu?

Als dit de eerste keer is, vergoedt het rioolontstoppingsfonds de reparatie. Veroorzaakt u hierna nog een verstopping, dan betaalt u zelf de reparatiekosten.

Wat doe ik met een spoedreparatie in de avond of in het weekend?

Heeft u een storing of schade, waarvan reparatie niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag? Bijvoorbeeld een ernstig lekkende waterleiding, een gaslek, een verstopte hoofdriolering of een ernstige daklekkage? Bel dan 0800 55 222 22. U wordt doorgeschakeld naar onze storingsdienst. Zij overleggen met u wat er gaat gebeuren.

Is er een liftstoring? Neem dan direct contact op met de liftinstallateur. Het telefoonnummer vindt u zowel op de deur van de lift als in de lift zelf. 

Ik huur een tijdelijke woning van De Huischmeesters. Bij wie kan ik terecht met een vraag of reparatieaanvraag?

U neemt hiervoor rechtstreeks contact op met De Huischmeesters via telefoonnummer 0900 22 662 26.

Ik huur tijdelijk een woning bij Casade. Bij wie kan ik terecht met een vraag of reparatieverzoek?

Als u tijdelijk een woning bij ons huurt, neem dan contact met ons op via 0800 55 222 22. Huurt u een woning via een leegstandbeheerder (bijv. Interveste, De Huischmeesters of Gaphh)? Neem dan rechtstreeks met de leegstandsbeheerder contact op.

Plaatsen of onderhouden jullie de plinten van mijn woning?

Nee, plinten horen bij de afwerking van een vloer. Voor dit klein onderhoud in de woning bent u als huurder zelf verantwoordelijk.

Krijgt een huis een nieuwe bewoner? Dan bepalen wij of vervanging van plinten nodig is.

Welke reparaties doen jullie als ik een serviceabonnement heb?

U leest daar alles over in ons Onderhouds ABC.

Hoe neem ik deel aan het serviceabonnement?

U kunt zich hiervoor aanmelden. U betaalt het abonnement vanaf de eerstvolgende maand na uw aanmelding. Per maand betaalt u het bedrag vooruit, tegelijk met de maandelijkse huur.

Wat kost het serviceabonnement?

U betaalt € 3,50 per maand voor het serviceabonnement. U betaalt geen instaptarief.

Ik heb geen stroom, wat moet ik doen?

Voordat u de storing meldt vragen wij u een aantal controles te doen. Controleer eerst of alle groepen in de meterkast ingeschakeld zijn. Als dat niet zo is, dan moet u de groep die uit staat weer in schakelen. Als deze meteen uitvalt, dan kan het aan uw apparatuur liggen. Dit test u door de stekkerproef te doen:

  • Haal alle stekkers uit de stopcontacten en zet alle lampen uit.
  • Schakel daarna alle groepen en de aardlekschakelaar in de meterkast in.
  • Stop alle stekkers weer één voor één terug in de stopcontacten.
  • Valt de stroom opnieuw uit op het moment dat u een stekker in het stopcontact stopt of een apparaat aanzet? Dan veroorzaakt dit apparaat waarschijnlijk de storing. Vervangen of repareren van het het apparaat is dan de oplossing.
  • Geeft geen enkel apparaat een probleem? U heeft niet teveel apparaten tegelijk op 1 stroomgroep aangesloten? En valt de stroom toch uit? Dan is er waarschijnlijk iets met de elektra-installatie aan de hand.
  • Vraag dan een reparatie bij ons aan. Dit kan telefonisch of per mail.
  • Let op: Blijkt dat de storing toch door uw eigen apparaten of door uzelf is veroorzaakt? Dan betaalt u alsnog de reparatiekosten. Wij sturen u dan een rekening.

Kunnen jullie het klein onderhoud voor mij doen?

Ja hoor, dat kan. U bent in eerste instantie zelf verantwoordelijk voor het klein onderhoud in uw woning. Bijvoorbeeld een stopcontact vastzetten of een lekkende kraan, scharnieren of sloten van binnendeuren repareren. U kunt zich bij ons aanmelden voor een serviceabonnement. Dan doen wij dit onderhoud voor u.

Wanneer vervangen jullie de filters van mijn mechanisch ventilatiesysteem met warmte terugwin (WTW)?

Eén keer per jaar kriigt de WTW een onderhoudsbeurt en worden de filters vervangen. U krijgt dan een set filters om deze zelf na een half jaar te vervangen. De installateur kan u bij de onderhoudsbeurt uitleggen hoe u dit doet.

Hoe vaak maken jullie de kanalen van mijn mechanische ventilatie schoon?

Eén keer per acht jaar wordt de eerste halve meter schoongemaakt. De ervaring leert dat er heel weinig vervuiling van de kanalen is.

Wat kan ik zelf doen om mijn mechanisch ventilatiesysteem schoon te maken?

De ventielen of roosters kunt u zelf met een vochtig doekje schoonmaken. Gebruik eventueel een beetje afwasmiddel.

Zijn de ventielen erg vies?
Haal ze dan voorzichtig uit de wand of het plafond en leg ze in een sopje. Als u de ventielen eruit haalt, plaats deze dan op de juiste stand terug. Verwissel ze niet! Merk of nummer ze bijvoorbeeld met plakkertjes.

Zijn de ventielen voorzien van filters?
Er worden verschillende filters gebruikt in de WTW installaties:
Papieren filters kunnen niet gewassen worden wel een keer met de stofzuiger schoon maken. Filters worden 1 x per jaar vervangen.
Vilten filters kunnen niet gewassen worden. Filters worden 1 x per jaar vervangen.

Klusfilmpjes
Deze handige klusfilmpjes helpen u bij het schoonhouden van uw ventilatiesysteem:
reinigen ventilatieroosters 
reinigen afzuigventiel

Hoe maak ik de ventilatieroosters schoon?

Dat doet u met een borstel of stofzuiger. Bij sommige roosters kunt u aan de binnenkant de kap eraf halen. De wasem- of afzuigkap maakt u in een sopje met afwasmiddel schoon. De filters in de kap vervangt u zelf.

In ons klusfilmpje laat onze wijkbeheerder zien hoe u het rooster gemakkelijk schoonmaakt.

Hoe gebruik ik de standen van mijn mechanische ventilatie?

Heeft uw systeem 2 standen?
Gebruik dan:

  • Stand 1: standaard
  • Stand 2: als u kookt, doucht, verft, was droogt of veel visite heeft. 
    TIP: Laat na het douchen of koken de ventilatie nog ongeveer 20 minuten op deze stand staan. Zo zorgt u ervoor dat zo veel mogelijk vocht en kookdampen verdwijnen.

Heeft uw systeem 3 standen?
Gebruik dan:

  • Stand 1: als u weg bent en 's nachts
  • Stand 2: als u thuis bent
  • Stand 3: als u kookt, doucht, verft, was droogt of veel visite heeft.
    TIP: Laat na het douchen of koken de ventilatie nog ongeveer 20 minuten op de hoogste stand staan. Zo zorgt u ervoor dat zo veel mogelijk vocht en kookdampen verdwijnen.

Mijn naamplaatje is stuk/ is niet meer leesbaar. Kan ik een nieuw naamplaatje aanvragen?

Is het plaatje kapot of niet meer leesbaar? Dan vervangen wij het plaatje gratis.

Stuur ons een mail via info@casade.nl en vermeld daarin uw naam en adres.

Wat is mechanische ventilatie met warmte-terugwin (WTW)?

Dit systeem gebruikt warmte uit de lucht die de woning uitgaat om de lucht die de woning binnenkomt te verwarmen voordat deze de woning ingeblazen wordt. Dit zorgt voor een gezonde binnenomgeving en bespaart energiekosten.

Het warmte-terugwin systeem (WTW) of de mechanische ventilatie (MW) in het gebouw werkt niet goed meer. Wat kan ik doen?

Als eerste is het goed om te controleren of de filters niet verstopt zijn.
Filters van de WTW kunt u eruit halen en met de stofzuiger schoonmaken. Het advies is om dit één keer per maand te doen. De extra set filters die u jaarlijks bij de onderhoudsbeurt krijgt, vervangt u een half jaar daarna.


Ventielen en roosters kunt u zelf schoonmaken met een vochtig doekje. Daarnaast kunt u proberen voorzichtig de ventielen uit het plafond of de wand te halen en ze schoon te maken. Een aandachtspunt is dat de ventielen niet verdraaid mogen worden. Plaats de ventielen altijd op dezelfde plek terug.
Als dit allemaal niet helpt, dan kunnen wij u in contact brengen met de cv-installateur."

Wat moet ik doen als ik gaslucht ruik?

Sluit onmiddellijk de gaskraan en open uw ramen. Gebruik geen vuur en steek geen sigaret op. Neem meteen contact met ons op via 0800 55 222 22. Bel niet vanuit uw eigen huis, maar ga hiervoor naar buiten of naar de buren. Buiten kantoortijden schakelen wij u automatisch door naar onze storingsdienst.

Ik heb geen aansluiting voor een vaste telefoon of tv. Hoe kan ik deze aanvragen?

In al onze huurwoningen zit tenminste één aansluiting voor tv en één aansluiting voor telefoon. U moet hiervoor zelf een abonnement afsluiten. Uitzondering hierop zijn nieuwbouwwoningen. Hier is niet altijd een aansluiting in de woning aanwezig.

Huurt u een nieuwbouwwoning? Sluit dan eerst een abonnement af. Het netwerkbedrijf verzorgt daarna de aansluiting in uw woning.

Ik huur bij jullie. Hoe zit het met de inboedelverzekering?

U moet zelf een inboedelverzekering afsluiten. Die dekt schade aan uw eigen spullen in de woning bij bijvoorbeeld brand of inbraak.

Heeft u zaken overgenomen van de vorige huurder? Of verandert u zelf iets aan uw woning? Plaatst u bijvoorbeeld een nieuwe keuken, badkamer, uitbouw of vloer? Dit noemen we het huurdersbelang. Het is belangrijk dat u deze zaken zelf verzekert via uw inboedelverzekering. Let u erop dat het huurdersbelang van uw inboedelverzekering voldoende dekking geeft in uw situatie.

Het huis zelf is door ons verzekerd voor brand en schade via een opstalverzekering.

 

In mijn woning is de waterdruk laag. Wat kan ik doen?

Is dit in uw hele woning zo? En hebben de buren dit probleem ook? Neem dan contact op met Brabant Water via 073 683 80 00.

Verschilt de druk per kraan? Dan staat uw hoofdkraan misschien niet goed open. Kijk voor de zekerheid in de meterkast of de hoofdkraan goed open staat. Ook kan het zeefje in de kraan verkalkt zijn. Dit kunt u eraf draaien en reinigen met azijn.

Woont u in een appartementencomplex? Vraag dan een reparatie bij ons aan. Bel gratis naar 0800 55 222 22 of mail naar info@casade.nl (vermeld uw adres en telefoonnummer en beschrijf het probleem).

Ik heb zelf door de gasleiding/waterleiding geboord. Kan Casade mij helpen?

Als u ons belt, sturen wij zo snel mogelijk de installateur bij u langs sturen om dit te verhelpen. De kosten hiervan berekenen wij wel aan u door.

Let op: Sluit direct de hoofdkraan af!