Ik wil een afspraak maken met de opzichter voor een bezoek aan mijn woning. Kan dat?
Algemeen
Ja hoor, neem hiervoor contact met ons op via
0416 725 100
.Is er iets kapot in uw woning of werkt iets niet goed? Meld dit dan zo snel mogelijk! Reparatie van een kapotte cv-ketel, glasschade of een verstopping vraagt u rechtstreeks aan bij de aannemer. Alle andere reparaties vraagt u bij ons aan. Bel hiervoor ons gratis nummer 0800 55 222 22 of stuur een mail naar info@casade.nl.
Ja hoor, neem hiervoor contact met ons op via
0416 725 100
.Neemt u in dat geval direct contact op met Van Amersfort Rioleringen BV via telefoonnummer 0416-530490.
Heeft u glasschade, dan is het belangrijk dat u het glas zo snel mogelijk laat vervangen. Als u via ons lid bent van het glasfonds, dan kunt u zelf rechtstreeks naar het glasschadebedrijf bellen om de schade te melden.
Ja, vraag onze toestemming
0416 725 100
of mail naar info@casade.nl (vermeld uw adres en telefoonnummer en beschrijf het probleem).Het telefoonnummer van Van Amersfort Rioleringen BV is 0416-530490.
Mechanische ventilatie voert vervuilde en vochtige lucht in huis af. Dat gebeurt via afzuigers (zogenaamde ventielen of roosters) in de badkamer, douche en keuken. De frisse lucht van buiten komt binnen via ventilatieroosters of een open raam.
Nee, plinten horen bij de afwerking van een vloer. Voor dit klein onderhoud in de woning bent u als huurder zelf verantwoordelijk.
Krijgt een huis een nieuwe bewoner? Dan bepalen wij of vervanging van plinten nodig is.
Voordat u de storing meldt vragen wij u een aantal controles te doen. Controleer eerst of alle groepen in de meterkast ingeschakeld zijn. Als dat niet zo is, dan moet u de groep die uit staat weer in schakelen. Als deze meteen uitvalt, dan kan het aan uw apparatuur liggen. Dit test u door de stekkerproef te doen:
In dit klusfilmpje legt onze wijkbeheerder uit wat u moet doen bij een stroomstoring.
In dat geval zorgt u zelf voor reparatie van de schade en betaalt u de kosten.
U leest daar alles over in ons Onderhouds ABC.
Wij melden uw aanvraag direct bij de aannemer. Deze belt u binnen 24 uur op het bij ons bekende telefoonnummer. Zij maken met u een afspraak om de reparatie uit te voeren.
Uw telefoonnummer kunt u controleren in Mijn Casade.
U kunt een reparatie gewoon bij ons aanvragen. Hiervoor belt u naar
0416 725 100
of stuurt u een mail naar info@casade.nl.Wij geven dit reparatieverzoek door aan JVM, een professionele VvE-beheerder. JVM zorgt er vervolgens voor dat uw reparatieaanvraag wordt uitgevoerd.
Bent u lid van het rioolontstoppingsfonds? Dan kunt u de verstopping door ons laten repareren. Neem hiervoor contact op met van Amersfort Rioleringen BV via telefoonnummer 0416-530490.
Nog geen lid van het rioolontstoppingsfonds? Dan kunt de verstopping door ons laten repareren nadat u lid bent geworden van het rioolontstoppingsfonds. U kunt ook vast een afspraak voor reparatie maken met van Amersfort en het aanmeldformulier voor het rioolontstoppingsfonds invullen wat de monteur bij zich heeft. Het lidmaatschap kost € 1,05.
U kunt zich hiervoor aanmelden. U betaalt het abonnement vanaf de eerstvolgende maand na uw aanmelding. Per maand betaalt u het bedrag vooruit, tegelijk met de maandelijkse huur.
Heeft u de batterij al vervangen? Als de afstandsbediening met een nieuwe batterij nog niet werkt, meld dit dan bij ons.
Een keer per 3 jaar komt de installateur bij u langs voor onderhoud van de WTW-installatie en het vervangen van de filters. Daarna laat de installateur 5 sets filters achter in uw woning zodat u de filters elk half jaar zelf kunt vervangen.
De meeste huurders betalen maandelijks een klein bedrag in de servicekosten voor deelname aan het glasfonds. U kunt in Mijn Casade zien of u deelneemt aan het glasfonds. Klik op de huurspecificatie onder het kopje 'Mijn contacten'.
Bent u geen lid van het glasfonds via ons, maar wilt u dit wel? Meldt u zich dan hiervoor aan.
Als dit de eerste keer is, vergoedt het rioolontstoppingsfonds de reparatie. Veroorzaakt u hierna nog een verstopping, dan betaalt u zelf de reparatiekosten.
Ja hoor, dat kan. U bent in eerste instantie zelf verantwoordelijk voor het klein onderhoud in uw woning. Bijvoorbeeld een stopcontact vastzetten of een lekkende kraan, scharnieren of sloten van binnendeuren repareren. U kunt zich bij ons aanmelden voor een serviceabonnement. In het Onderhouds ABC leest u dan welk onderhoud wij voor u doen.
Heeft u een storing of schade, waarvan reparatie niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag? Bijvoorbeeld een ernstig lekkende waterleiding, een gaslek, een verstopte hoofdriolering of een ernstige daklekkage? Bel dan
0416 725 100
. U wordt doorgeschakeld naar onze storingsdienst. Zij overleggen met u wat er gaat gebeuren.Is er een liftstoring? Neem dan direct contact op met de liftinstallateur. Het telefoonnummer vindt u zowel op de deur van de lift als in de lift zelf.
U betaalt € 3,50 per maand voor het serviceabonnement. U betaalt geen instaptarief.
U neemt hiervoor rechtstreeks contact op met De Huischmeesters via telefoonnummer 088 488 7234.
Als u tijdelijk een woning bij ons huurt, neem dan contact met ons op via
0416 725 100
. Huurt u een woning via een leegstandbeheerder (bijv. Interveste, De Huischmeesters of Gaphh)? Neem dan rechtstreeks met de leegstandsbeheerder contact op.Heeft uw systeem 2 standen?
Gebruik dan:
Heeft uw systeem 3 standen?
Gebruik dan:
Een keer per zes jaar reinigen we de gehele kanalen. Vanaf 2024 wordt daarmee een inhaalslag gemaakt. Uw woning komt vanzelf gedurende zes jaar eens aan de beurt.
De ventielen of roosters kunt u zelf met een vochtig doekje schoonmaken. Gebruik eventueel een beetje afwasmiddel.
Zijn de ventielen erg vies?
Haal ze dan voorzichtig uit de wand of het plafond en leg ze in een sopje. Als u de ventielen eruit haalt, plaats deze dan op de juiste stand en op dezelfde plaats terug. Verwissel ze niet! Merk of nummer ze bijvoorbeeld met plakkertjes.
Zitten er filters in het ventilatiesysteem?
Er worden verschillende filters gebruikt in de WTW installaties:
Klusfilmpjes
Deze handige klusfilmpjes helpen u bij het schoonhouden van uw ventilatiesysteem:
reinigen ventilatieroosters
Als eerste is het goed om te controleren of de filters niet verstopt zijn.
Filters van de WTW kunt u eruit halen en met de stofzuiger schoonmaken. Het advies is om dit één keer per maand te doen. De extra set filters die u jaarlijks bij de onderhoudsbeurt krijgt, vervangt u een half jaar daarna.
Ventielen en roosters kunt u zelf schoonmaken met een vochtig doekje. Daarnaast kunt u proberen voorzichtig de ventielen uit het plafond of de wand te halen en ze schoon te maken. Een aandachtspunt is dat de ventielen niet verdraaid mogen worden. Plaats de ventielen altijd op dezelfde plek terug.
Als dit allemaal niet helpt, dan kunnen wij u in contact brengen met de cv-installateur.
Is het plaatje kapot of niet meer leesbaar? Dan vervangen wij het plaatje gratis.
Stuur ons een mail via info@casade.nl en vermeld daarin uw naam en adres.
Dit systeem gebruikt warmte uit de lucht die de woning uitgaat om de lucht die de woning binnenkomt te verwarmen voordat deze de woning ingeblazen wordt. Dit zorgt voor een gezonde binnenomgeving en bespaart energiekosten.
In al onze huurwoningen zit tenminste één aansluiting voor tv en één aansluiting voor telefoon. U moet hiervoor zelf een abonnement afsluiten. Uitzondering hierop zijn nieuwbouwwoningen. Hier is niet altijd een aansluiting in de woning aanwezig.
Huurt u een nieuwbouwwoning? Sluit dan eerst een abonnement af. Het netwerkbedrijf verzorgt daarna de aansluiting in uw woning.
Sluit onmiddellijk de gaskraan en open uw ramen. Gebruik geen vuur en steek geen sigaret op. Neem meteen contact met ons op via
0416 725 100
. Bel niet vanuit uw eigen huis, maar ga hiervoor naar buiten of naar de buren. Buiten kantoortijden schakelen wij u automatisch door naar onze storingsdienst.De spullen in uw huis kunnen beschadigen door brand, water, storm of diefstal. Met een inboedelverzekering bent u verzekerd voor die schade. Inboedel is meer dan alleen de meubels in huis. Alles wat in uw huis, garage of berging staat, valt onder inboedel. Dan gaat het naast stoelen en tafels dus ook om gordijnen, vloerbedekking en laminaat dat niet is vastgelijmd is.
In de polisvoorwaarden omschrijft elke verzekeraar precies welke schade wel en welke schade niet wordt vergoed uit de inboedelverzekering. Lees deze altijd vooraf goed door.
Huurdersbelang bestaat uit alle veranderingen die u in uw huurwoning heeft aangebracht of overgenomen van de vorige huurder en die u niet meer gemakkelijk kunt verwijderen. Denk aan een badkamer, keuken of houten vloer. Het is belangrijk dat u deze zaken ook verzekert via uw inboedelverzekering.
Het huis zelf is door ons verzekerd voor brand en schade via een opstalverzekering.
Is dit in uw hele huis zo? En hebben de buren dit probleem ook? Neem dan contact op met Brabant Water via 073 683 80 00.
Verschilt de druk per kraan? Dan staat uw hoofdkraan misschien niet goed open. Kijk voor de zekerheid in de meterkast of de hoofdkraan goed open staat. Ook kan het zeefje in de kraan verkalkt zijn. Dit kunt u eraf draaien en reinigen met azijn.
Woont u in een appartementencomplex? Vraag dan een reparatie bij ons aan. Bel naar
0416 725 100
of mail naar info@casade.nl (vermeld uw adres en telefoonnummer en beschrijf het probleem).Let op: Draai direct de hoofdkraan dicht!
Als u ons belt, sturen wij zo snel mogelijk de installateur bij u langs om dit te verhelpen. De kosten hiervan zijn voor uw rekening.
In de meeste gevallen dekt de inboedelverzekering de schade als gevolg van een lekkage. Dat hangt af van de afspraken tussen u en de verzekaar. Wij zijn niet verzekerd voor uw spullen in huis.
Nee, reparaties aan schuttingen en poorten is altijd een verantwoordelijkheid van de huurder zelf. U kunt dit teruglezen in het Onderhouds ABC.
Een storing aan de schuifdeur of elektrische deurdranger meldt u via een e-mail naar info@casade.nl of telefonisch via
0416 725 100
.In de algemene huurvoorwaarden staat dat huurders de ruimte rondom hun woonruimte netjes en veilig moeten houden. Dit geldt ook voor buitenruimtes die u deelt met uw buren zoals achterpaden, zijpaden, toegangspaden en erfafscheiding.
U kunt hiervoor contact met ons opnemen via
0416 725 100
.Het gelijkmaken van de tuin en het ophogen van de grond is iets wat u als huurder zelf moet doen. Ook gebroken tegels moet u zelf vervangen.
Is er spraken van hele grote verzakkingen? Stuur dan foto's met een omschrijving van de situatie naar info@casade.nl. Lukt dat niet? Bel ons dan via
0416 725 100
.
Condens op de buitenkant van ramen komt vaak voor bij een lage buitentemperatuur en een hoge luchtvochtigheid. Het risico op condensvorming is het grootst in de ochtenduren tijdens het voor- en najaar.
Het vormen van condens is geen gevolg van een fout in de ruit, maar eerder het resultaat van de uitstekende warmte-isolatie van het glas. Het droogwrijven van de ruit heeft geen zin. De condens verdwijnt vanzelf zodra de buitentemperatuur stijgt en de luchtvochtigheid afneemt.
Water in de kruipruimte komt bij heel veel woningen voor, zeker als het veel en langdurig heeft geregend. Meestal is dat geen probleem want het water trekt bijna altijd vanzelf weer weg. Soms duurt dat wat langer door de samenstelling van de ondergrond (leemplaten).
Als water langer in de kruipruimte blijft staan, moet u de woning zeker goed ventileren. Zet grote meubelstukken (bijvoorbeeld kasten en de bank) een klein stukje van de muur af. Dan vindt ook daarachter ventilatie plaats en heeft u minder kans op vochtophoping en schimmel. Door de woning goed te verwarmen en te ventileren, voorkomt u schimmel en andere ongemakken.
Is er een lek in de waterleiding of de riolering, (als die door de kruipruimte loopt)? Bel dan meteen Casade.
Dat merkt u meestal bij het kruipluik. Ruikt u een vieze lucht? Bel ons dan meteen.
De waterleiding loopt niet altijd door de kruipruimte. U kunt in de meterkast of watermeterput bij de voordeur zien hoe de leiding loopt. Heeft u alle kranen dichtgedraaid en loopt de watermeter? Dan is er ergens een lek in de waterleiding. Neem dan contact op met Casade.
Soms duurt het wat langer voordat het water in de grond dringt. Dat heeft ook met de samenstelling van de ondergrond te maken. Hoe zorgt u ervoor dat het water sneller de grond in gaat?
Minder bestrating.
Als er veel bestrating ligt, duurt het meestal lang voordat het water de grond in zakt. In dat geval kunt u wat meer borders maken. Doe dat vooral op de plek waar water blijft staan. Een border vraagt wel wat tuinonderhoud, maar het water kan dan sneller de grond in. Gebruik géén opstaande randen rond de borders.. Die houden het instromen van het water tegen.
Grindkorf maken
Een grindkorf aanleggen helpt ook. Dat doet u op het punt waar het (meeste) water blijft staan. Graag een gat van 50 x 50 cm en ongeveer 80 cm diep. Doe onderin een laag grof grind (ca. 60 cm) en daarbovenop wat fijner grind. Leg daar vier drainagetegels op. Deze tegels zijn speciaal gemaakt voor een gelijkmatige afvoer van regenwater.
Met zo’n grindgatontstaat meer ruimte voor het water om in de grond te dringen.