Ik wil een afspraak maken met de opzichter voor een bezoek aan mijn woning. Kan dat?
Algemeen
Ja hoor, neem hiervoor contact met ons op via 0800 55 222 22.
Is er iets kapot in uw woning of werkt iets niet goed? Meld dit dan zo snel mogelijk! Reparatie van een kapotte cv-ketel, glasschade of een verstopping vraagt u rechtstreeks aan bij de aannemer. Alle andere reparaties vraagt u bij ons aan. Bel hiervoor ons gratis nummer 0800 55 222 22 of stuur een mail naar info@casade.nl.
Ja hoor, neem hiervoor contact met ons op via 0800 55 222 22.
Heeft u glasschade, dan is het belangrijk dat u het glas zo snel mogelijk laat vervangen. Als u via ons lid bent van het glasfonds, dan kunt u zelf rechtstreeks naar het glasschadebedrijf bellen om de schade te melden.
Neemt u in dat geval direct contact op met Groeneveld Riooltechniek BV via telefoonnummer (0183) 50 94 57.
Ja, vraag onze toestemming
Het telefoonnummer van Groeneveld Riooltechniek BV is (0183) 50 94 57.
Nee, plinten horen bij de afwerking van een vloer. Voor dit klein onderhoud in de woning bent u als huurder zelf verantwoordelijk.
Krijgt een huis een nieuwe bewoner? Dan bepalen wij of vervanging van plinten nodig is.
Mechanische ventilatie voert vervuilde en vochtige lucht in huis af. Dat gebeurt via afzuigers (zogenaamde ventielen of roosters) in de badkamer, douche en keuken. De frisse lucht van buiten komt binnen via ventilatieroosters of een open raam.
U kunt een reparatie gewoon bij ons aanvragen. Hiervoor belt u naar 0800 55 222 22 of stuurt u een mail naar info@casade.nl.
Wij geven dit reparatieverzoek in de meeste gevallen door aan JVM, door u met hen door te verbinden of door de mail door te sturen. JVM is een professionele VvE-beheerder die voor ons alle reparatieverzoeken in de VvE-woongebouwen coördineert. JVM zorgt er vervolgens voor dat uw reparatieverzoek uit wordt gevoerd. U wordt door ons of door JVM op de hoogte gehouden over de uitvoering van uw reparatieverzoek.
In dat geval zorgt u zelf voor reparatie van de schade en betaalt u de kosten.
Wij melden uw aanvraag direct bij de aannemer. Deze belt u binnen 24 uur op het bij ons bekende telefoonnummer. Zij maken met u een afspraak om de reparatie uit te voeren.
Uw telefoonnummer kunt u controleren in Mijn Casade.
U leest daar alles over in ons Onderhouds ABC.
Voordat u de storing meldt vragen wij u een aantal controles te doen. Controleer eerst of alle groepen in de meterkast ingeschakeld zijn. Als dat niet zo is, dan moet u de groep die uit staat weer in schakelen. Als deze meteen uitvalt, dan kan het aan uw apparatuur liggen. Dit test u door de stekkerproef te doen:
Heeft u de batterij al vervangen? Als de afstandsbediening met een nieuwe batterij nog niet werkt, meld dit dan bij ons.
U kunt zich hiervoor aanmelden. U betaalt het abonnement vanaf de eerstvolgende maand na uw aanmelding. Per maand betaalt u het bedrag vooruit, tegelijk met de maandelijkse huur.
U kunt de verstopping door ons laten repareren. U wordt dan automatisch lid van het rioolontstoppingsfonds. Dit lidmaatschap kost € 0,60 per maand.
De meeste huurders betalen maandelijks een klein bedrag in de servicekosten voor deelname aan het glasfonds. U kunt in Mijn Casade zien of u deelneemt aan het glasfonds. Klik op de huurspecificatie onder het kopje 'Mijn contacten'.
Bent u geen lid van het glasfonds via ons, maar wilt u dit wel? Meldt u zich dan hiervoor aan.
Als dit de eerste keer is, vergoedt het rioolontstoppingsfonds de reparatie. Veroorzaakt u hierna nog een verstopping, dan betaalt u zelf de reparatiekosten.
Een keer per jaar komt de installateur bij u langs voor onderhoud van de WTW-installatie en het vervangen van de filters.
Na ongeveer een half jaar komt de installateur opnieuw langs om de filters te wisselen.
Voordat de installateur bij u komt, ontvangt u hier een bericht over.
Heeft u een storing of schade, waarvan reparatie niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag? Bijvoorbeeld een ernstig lekkende waterleiding, een gaslek, een verstopte hoofdriolering of een ernstige daklekkage? Bel dan 0800 55 222 22. U wordt doorgeschakeld naar onze storingsdienst. Zij overleggen met u wat er gaat gebeuren.
Is er een liftstoring? Neem dan direct contact op met de liftinstallateur. Het telefoonnummer vindt u zowel op de deur van de lift als in de lift zelf.
Ja hoor, dat kan. U bent in eerste instantie zelf verantwoordelijk voor het klein onderhoud in uw woning. Bijvoorbeeld een stopcontact vastzetten of een lekkende kraan, scharnieren of sloten van binnendeuren repareren. U kunt zich bij ons aanmelden voor een serviceabonnement. In het Onderhouds-ABC leest u dan welk onderhoud wij voor u doen.
U neemt hiervoor rechtstreeks contact op met De Huischmeesters via telefoonnummer 088 488 7234.
U betaalt € 3,50 per maand voor het serviceabonnement. U betaalt geen instaptarief.
Als u tijdelijk een woning bij ons huurt, neem dan contact met ons op via 0800 55 222 22. Huurt u een woning via een leegstandbeheerder (bijv. Interveste, De Huischmeesters of Gaphh)? Neem dan rechtstreeks met de leegstandsbeheerder contact op.
Heeft uw systeem 2 standen?
Gebruik dan:
Heeft uw systeem 3 standen?
Gebruik dan:
Eén keer per acht jaar wordt de eerste halve meter schoongemaakt. De ervaring leert dat er heel weinig vervuiling van de kanalen is.
De ventielen of roosters kunt u zelf met een vochtig doekje schoonmaken. Gebruik eventueel een beetje afwasmiddel.
Zijn de ventielen erg vies?
Haal ze dan voorzichtig uit de wand of het plafond en leg ze in een sopje. Als u de ventielen eruit haalt, plaats deze dan op de juiste stand terug. Verwissel ze niet! Merk of nummer ze bijvoorbeeld met plakkertjes.
Zijn de ventielen voorzien van filters?
Er worden verschillende filters gebruikt in de WTW installaties:
Papieren filters kunnen niet gewassen worden wel een keer met de stofzuiger schoon maken. Filters worden 1 x per jaar vervangen.
Vilten filters kunnen niet gewassen worden. Filters worden 1 x per jaar vervangen.
Klusfilmpjes
Deze handige klusfilmpjes helpen u bij het schoonhouden van uw ventilatiesysteem:
reinigen ventilatieroosters
reinigen afzuigventiel
Dat doet u met een borstel of stofzuiger. Bij sommige roosters kunt u aan de binnenkant de kap eraf halen. De wasem- of afzuigkap maakt u in een sopje met afwasmiddel schoon. De filters in de kap vervangt u zelf.
In ons klusfilmpje laat onze wijkbeheerder zien hoe u het rooster gemakkelijk schoonmaakt.
Dit systeem gebruikt warmte uit de lucht die de woning uitgaat om de lucht die de woning binnenkomt te verwarmen voordat deze de woning ingeblazen wordt. Dit zorgt voor een gezonde binnenomgeving en bespaart energiekosten.
Is het plaatje kapot of niet meer leesbaar? Dan vervangen wij het plaatje gratis.
Stuur ons een mail via info@casade.nl en vermeld daarin uw naam en adres.
Als eerste is het goed om te controleren of de filters niet verstopt zijn.
Filters van de WTW kunt u eruit halen en met de stofzuiger schoonmaken. Het advies is om dit één keer per maand te doen. De extra set filters die u jaarlijks bij de onderhoudsbeurt krijgt, vervangt u een half jaar daarna.
Ventielen en roosters kunt u zelf schoonmaken met een vochtig doekje. Daarnaast kunt u proberen voorzichtig de ventielen uit het plafond of de wand te halen en ze schoon te maken. Een aandachtspunt is dat de ventielen niet verdraaid mogen worden. Plaats de ventielen altijd op dezelfde plek terug.
Als dit allemaal niet helpt, dan kunnen wij u in contact brengen met de cv-installateur.
In al onze huurwoningen zit tenminste één aansluiting voor tv en één aansluiting voor telefoon. U moet hiervoor zelf een abonnement afsluiten. Uitzondering hierop zijn nieuwbouwwoningen. Hier is niet altijd een aansluiting in de woning aanwezig.
Huurt u een nieuwbouwwoning? Sluit dan eerst een abonnement af. Het netwerkbedrijf verzorgt daarna de aansluiting in uw woning.
Sluit onmiddellijk de gaskraan en open uw ramen. Gebruik geen vuur en steek geen sigaret op. Neem meteen contact met ons op via 0800 55 222 22. Bel niet vanuit uw eigen huis, maar ga hiervoor naar buiten of naar de buren. Buiten kantoortijden schakelen wij u automatisch door naar onze storingsdienst.
U moet zelf een inboedelverzekering afsluiten. .Die dekt schade aan uw eigen spullen in de woning bij bijvoorbeeld brand, inbraak of waterschade als er een daklekkage is of als u per abuis door de waterleiding boort.
Heeft u zaken overgenomen van de vorige huurder? Of verandert u zelf iets aan uw woning? Plaatst u bijvoorbeeld een nieuwe keuken, badkamer, uitbouw of vloer? Dit noemen we het huurdersbelang. Het is belangrijk dat u deze zaken zelf verzekert via uw inboedelverzekering. Let u erop dat het huurdersbelang van uw inboedelverzekering voldoende dekking geeft in uw situatie.
Het huis zelf is door ons verzekerd voor brand en schade via een opstalverzekering.
Is dit in uw hele woning zo? En hebben de buren dit probleem ook? Neem dan contact op met Brabant Water via 073 683 80 00.
Verschilt de druk per kraan? Dan staat uw hoofdkraan misschien niet goed open. Kijk voor de zekerheid in de meterkast of de hoofdkraan goed open staat. Ook kan het zeefje in de kraan verkalkt zijn. Dit kunt u eraf draaien en reinigen met azijn.
Woont u in een appartementencomplex? Vraag dan een reparatie bij ons aan. Bel gratis naar 0800 55 222 22 of mail naar info@casade.nl (vermeld uw adres en telefoonnummer en beschrijf het probleem).
Als u ons belt, sturen wij zo snel mogelijk de installateur bij u langs om dit te verhelpen. De kosten hiervan berekenen wij wel aan u door.
Let op: Sluit direct de hoofdkraan af!
Als u een inboedelverzekering heeft, dekt die de gevolgen van de lekkage.
Huurders en huiseigenaren moeten gezamenlijk hun brandgang netjes houden. Iedere bewoner houdt dat deel van het gangpad schoon dat grenst aan zijn woning. Als dit niet wordt gedaan, meld dit dan aan de wijkbeheerder.
Een storing aan de schuifdeur of elektrische deurdranger meldt u via een e-mail naar info@casade.nl of telefonisch via 0800 55 222 22.
U kunt hiervoor contact met ons opnemen via 0800 55 222 22.
Het egaliseren van de tuin en het opbrengen van teelaarde is iets wat u als huurder zelf moet doen. Ook gebroken tegels moet u zelf vervangen. Alleen als sprake is van hele grote verzakkingen kunt U hiervoor contact met ons opnemen via 0800 55 222 22.
Condens op de buitenkant van ramen komt vaak voor bij een lage buitentemperatuur en een hoge luchtvochtigheid. Het risico op condensvorming is het grootst in de ochtenduren tijdens het voor- en najaar.
Het vormen van condens is geen gevolg van een fout in de ruit, maar eerder het resultaat van de uitstekende warmte-isolatie van het glas. Het droogwrijven van de ruit heeft geen zin. De condens verdwijnt vanzelf zodra de buitentemperatuur stijgt en de luchtvochtigheid afneemt.