Huurachterstand

Huurachterstand

Bij betalingsproblemen kunt u rekenen op ons begrip en onze ondersteuning. Wij geven u graag advies over de mogelijkheden om uw problemen aan te pakken. Neem hiervoor contact met ons op.

Veel gevraagd over Huurachterstand

Ik kan mijn huur niet op tijd betalen. Wat nu?

Kunt u de huur niet voor de eerste van de maand betalen? Neem dan contact op met de afdeling Huurincasso via huurincasso@casade.nl of 0800 55 222 22. We zoeken dan samen met u een oplossing.

Ik heb een huurachterstand. Wat moet ik doen?

U kunt de achterstallige huur naar ons overmaken. Lukt dat niet in één keer dan kunt u een betalingsregeling aanvragen. Samen met u kijken we wat de mogelijkheden zijn om de achterstand in te lopen.

Een betalingsregeling vraagt u aan via Mijn Casade of vul hier uw gegevens in.

Ik zit bij de deurwaarder, hoe kan ik mijn huur betalen?

U kunt met de deurwaarder afspraken maken over lopende huur en/of een betalingsregeling.

Op welk rekeningnummer maak ik de huur over?

U kunt de huur overmaken op rekeningnummer IBAN NL87 BNGH 0285 0416 30. Vermeld het factuurnummer of de postcode en huisnummer.

De bewindvoerder wil het saldo van mijn achterstand zien. Kan dat?

Jazeker. U kunt het totale openstaande saldo inzien via Mijn Casade en doorgegeven aan uw bewindvoerder.

Ik ontvang altijd een aanmaning. Waarom is dat?

De huur moet voor de eerste van de maand op onze rekening staan. U ontvangt een aanmaning als u uw huur niet op tijd of niet volledig betaalt. 

U kunt de betaalwijze en uw bankrekeningnummer wijzigen via Mijn Casade.

Hoe wijzig ik mijn telefoonnummer in mijn gegevens?

U kunt uw telefoonnummer wijzigen in Mijn Casade.

Ik wil aan het einde van de maand de huur betalen, maar geen betalingsregeling treffen. Kan dit?

Nee, dit is niet mogelijk. U moet de huur op de eerste van de maand betalen.

Heeft u een bijstandsuitkering? Dan kunt u de automatische incasso op de vijftiende van de maand laten zetten. U moet ons dan wel bewijs aanleveren dat u inderdaad een bijstandsuitkering heeft.

Ik heb geen acceptgiro voor de huur ontvangen. Wat nu?

Vanaf januari 2018 sturen wij geen acceptgiro's meer, maar huurnota's.
Op de huurnota leest u hoe u de huur kunt overmaken.

  • U kunt de huur overmaken op rekeningnummer IBAN NL87 BNGH 0285 0416 30. Vermeld daarbij uw klantnummer, adres, huisnummer en postcode.
  • U kunt ook een afspraak maken om de huur te betalen in het woonpunt. Dat kan alleen met uw pas en pincode.

Wilt u voortaan automatisch betalen? Dit regelt u zelf Via Mijn Casade.

Ik heb een brief ontvangen van deurwaarder. Waarom is dit?

Als we met u niet tot een oplossing komen over de betaling van de huur of andere rekeningen, dragen we zaken over aan de deurwaarder.
U kunt vanaf nu met de deurwaarder afspraken maken. Het telefoonnummer van de deurwaarder staat in de brief die u heeft ontvangen.

De huur is nog niet afgeschreven, hoe kan dit?

Controleer eerst in Mijn Casade of:

  • uw bankrekeningnummer correct is 
  • uw betaalwijze correct is

Kloppen deze gegevens? Neem dan even contact met ons op!

Ik wil mijn inboedel ophalen na ontruiming. Hoe doe ik dit?

Als u uw inboedel wilt ophalen na een ontruiming, neem dan contact op met onze afdeling Huurincasso via 0800 55 222 22 of via huurincasso@casade.nl. U hoort dan van ons welk openstaande bedrag u moet betalen bij het ophalen van de volledige inboedel.

Ik heb de huur overgemaakt en een brief van de deurwaarder ontvangen. Wat nu?

U kunt contact opnemen met de deurwaarder. Het telefoonnummer staat in de brief die u ontvangen heeft. Zorg ervoor dat u het bewijs van betaling bij de hand heeft.

Vertalen / Translate