Huurbetaling

Als u een woning van ons huurt, betaalt u ons maandelijks vooraf de huur. Dat betekent dat het geld uiterlijk de eerste dag van de maand op onze rekening moet staan. De meest makkelijke manier van betalen is via automatische incasso.

Veel gevraagd over Huurbetaling

Ik kan mijn huur niet op tijd betalen. Wat nu?

Algemeen

Kunt u de huur niet voor de eerste van de maand betalen? Neem dan contact op met de afdeling Huurincasso via huurincasso@casade.nl of 0800 55 222 22. We zoeken dan samen met u een oplossing.

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

Algemeen

  • De automatische incasso wordt op de eerste dag van de maand van uw rekening afgeschreven.
    Heeft u een bijstandsuitkering? Dan kunt u de automatische incasso ook op de vijftiende dag van de maand laten afschrijven. U kunt dit aanvragen bij onze afdeling Huurincasso. Stuur ons dan een bewijs van uw bijstandsuitkering.

  • Betaalt u met een huurnota (voormalig acceptgiro), dan moet de huur voor de eerste van maand op onze rekening staan.

  • U kunt ook met iDeal betalen via Mijn Casade. U vindt uw huurnota’s in Mijn Casade bij Mijn documenten én Mijn Betalingen. U kunt daar uw rekeningen ook direct betalen via iDEAL.

Hoe machtig ik jullie voor een automatische incasso voor het betalen van de huur?

Algemeen

Dat regelt u bij het afsluiten van uw huurcontract. Via Mijn Casade kunt u de manier waarop u betaalt eenvoudig aanpassen. De voordelen van automatische incasso zijn:

  • De huur wordt altijd op een vaste datum afgeschreven
  • U hoeft er zelf niet meer aan te denken
  • Een huurverhoging wordt automatisch verwerkt
  • U betaalt geen extra kosten
  • U kunt de automatische incasso op elk moment weer intrekken

Heeft u ons gemachtigd om de huur automatisch af te schrijven? Dan schrijven we eventuele extra servicekosten eens per jaar ook automatisch van uw rekening af.

Keuzeformulier betalen

Ik heb te veel huur betaald. Kan ik dit terugkrijgen?

Algemeen

Natuurlijk! Als u ons belt of mailt dan betalen wij het teveel betaalde bedrag terug. Het duurt ongeveer 1,5 week voordat uw geld terug op uw rekening staat.

Betaalt u via een automatische incasso? Dan kunt u het bedrag laten terugboeken door uw bank. Vaak gaat dit sneller.

Hoe vraag ik een huursamenstelling aan?

Algemeen

U kunt ons hiervoor bellen of mailen. Wij sturen u de huursamenstelling dan toe.

Ik heb huurverhoging gehad. Krijg ik nu een nieuwe huurovereenkomst met de nieuwe huurprijs?

Algemeen

Nee, u krijgt alleen een huurovereenkomst bij het ondertekenen van uw contract. U kunt de brief over de huurverhoging bij uw huurovereenkomst bewaren.

Ik wil de automatische incasso stopzetten of juist aanvragen. Wat moet ik doen?

Algemeen

Dat kunt u heel eenvoudig zelf regelen via Mijn Casade bij de optie 'Betaalwijze aanpassen'.

Mijn huurbetaling is gestorneerd. Wat kan ik doen?

Algemeen

Als uw betaling gestorneerd is, wordt de huur niet aan ons overgemaakt. U ontvangt na een aantal dagen automatisch een herinnering van ons. Die kunt u gebruiken voor de huurbetaling.

U kunt ook zelf de huur overmaken op rekeningnummer IBAN NL87 BNGH 0285 0416 30. Vermeld hierbij uw postcode en huisnummer.

Ook kunt u het bedrag in een van onze woonpunten betalen met uw pas en pincode. Maak hiervoor eerst een afspraak.

U kunt ook met iDEAL betalen via Mijn Casade. U vindt uw huurnota’s in Mijn Casade bij Mijn documenten én Mijn Betalingen. Daar kunt u uw rekeningen ook direct betalen via iDEAL. Bij mijn betalingen ziet u of een betaling is teruggestort op uw rekening (storno).

Op welke manier kan ik de huur betalen?

Algemeen

U kunt de huur betalen:

  • met een automatische incasso
  • via een overschrijving met internetbankieren op rekeningnummer IBAN NL87 BNGH 0285 0416 30
  • in een van onze woonpunten. U kunt alleen met uw pinpas en pincode betalen.
  • met iDEAL via Mijn Casade. U vindt uw huurnota’s in Mijn Casade bij Mijn documenten én Mijn Betalingen. Daar kunt u uw rekeningen direct betalen via IDEAL .

Let op! Zet bij betaling altijd uw naam, adres en klantnummer in de omschrijving.

 

Hoe wijzig ik mijn bankrekeningnummer?

Algemeen

U kunt via Mijn Casade zelf het rekeningnummer wijzigen.

Ik ontvang mijn uitkering/salaris na de eerste van de maand. Mag ik de huur betalen nadat ik mijn salaris heb gekregen?

Algemeen

U moet de huur elke maand op de eerste dag van de maand betalen. Heeft u een bijstandsuitkering? Dat kunt u via een automatische incasso per de vijftiende van de maand te betalen. Vraag dit aan bij onze afdeling Huuincasso. Laat ons dan uw bewijs van bijstandsuitkering zien.

Heeft u betaalproblemen? Bel of mail ons dan om afspraken over een betalingsregeling te maken.

Wat is het IBAN bankrekeningnummer voor het betalen van de huur?

Algemeen

U kunt de huur aan ons overmaken op IBAN NL87 BNGH 0285 0416 30.

U kunt met iDEAL betalen via Mijn Casade. U vindt uw huurnota’s in Mijn Casade bij Mijn documenten én Mijn Betalingen. U kunt daar uw rekeningen ook direct betalen via iDEAL.

Welk bankrekeningnummer gebruik ik bij een betaling aan Casade?

Algemeen

U kunt de huur overmaken op rekeningnummer IBAN NL87 BNGH 0285 0416 30. Vermeld uw klantnummer, straat, huisnummer en postcode.

Kan ik de huur contant betalen?

Algemeen

Nee, contant betalen is helaas niet mogelijk. U kunt betalen via automatiche incasso of via een overschrijving per bank naar rekeningnummer IBAN NL87 BNGH 0285 0416 30. U kunt ook met uw pas en pincode betalen in een van onze woonpunten. Maak hiervoor eerst een afspraak.

U kunt ook betalen met IDEAL via Mijn Casade. U vindt uw huurnota’s in Mijn Casade bij Mijn documenten én Mijn Betalingen. Daar kunt u uw rekeningen ook direct betalen via IDEAL .

Mag ik een paar maanden huur vooruitbetalen?

Algemeen

Ja, dat kan. Laat dat van tevoren aan ons weten en geef in de omschrijving bij de overboeking aan voor welke maanden u de huur vooruit betaalt.

Wat betekent kale huur?

Algemeen

De kale huur is het bedrag dat u betaalt voor het gebruik van de huurwoning. Dit is zonder bijkomende servicekosten en voorschotbedragen voor energie en/of schoonmaak.

De automatische incasso is niet gelukt. Wat moet ik doen?

Algemeen

U kunt zelf de huur overmaken op bankrekeningnummer IBAN NL87 BNGH 0285 0416 30. Pinnen in een van onze woonpunten kan ook. Maak daarvoor eerst een afspraak. U kunt ook betalen met iDEAL via Mijn Casade.

U vindt uw huurnota’s in Mijn Casade bij Mijn documenten én Mijn Betalingen. U kunt daar uw rekeningen ook direct betalen via iDEAL.

Is de automatische incasso niet gelukt omdat uw bankrekeningnummer gewijzigd is? Pas dit dan ook aan in Mijn Casade. 

Kan ik mijn huur op uw kantoor betalen?

Algemeen

Ja, dit is mogelijk. U kunt telefonisch een afspraak maken om uw huur te pinnen bij een woonpunt. Contant betalen is niet mogelijk.

U kunt ook met iDEAL betalen via Mijn Casade. U vindt uw huurnota’s in Mijn Casade bij Mijn documenten én Mijn Betalingen. U kunt daar uw rekeningen ook direct betalen via iDEAL.

Bij voorkeur betaalt u de huur via automatische incasso. Dit regelt u bij het afsluiten van uw huurcontract of op een later moment via Mijn Casade.
De voordelen van automatische incasso zijn:

  • de huur wordt altijd op een vaste datum afgeschreven
  • u hoeft er zelf niet meer aan te denken
  • huurverhoging wordt automatisch verwerkt
  • u betaalt geen extra kosten
  • u kunt de automatische incasso op elk moment weer intrekken

Heeft u ons gemachtigd om de huur automatisch af te schrijven? Dan schrijven we eventuele extra servicekosten eens per jaar ook automatisch van uw rekening af. 

Heb ik al mijn rekeningen betaald?

Algemeen

In Mijn Casade vindt u bij Mijn Betalingen het overzicht van betaalde en openstaande facturen. U vindt uw huurnota’s bij Mijn Documenten én Mijn Betalingen. U kunt daar uw rekeningen ook direct betalen via iDEAL. Heeft u geen Mijn Casade? Dan maakt u deze eenvoudig aan via deze link. Kunt of wilt u geen account aanmaken? Neem dan contact met ons op via 0800 55 222 22 of info@casade.nl

Ik heb geen huurnota ontvangen of ben deze kwijt. Kunnen jullie de nota opnieuw naar mij sturen?

Algemeen

U vindt uw huurnota’s in Mijn Casade bij Mijn documenten én Mijn Betalingen. U kunt daar uw rekeningen ook direct betalen via iDEAL. Heeft u geen Mijn Casade? Dan maakt u deze eenvoudig aan via deze link.
Kunt of wilt u geen account aanmaken? Neem dan contact met ons op via 0800 55 222 22 of info@casade.nl.