Onderhoud

Eens in de paar jaar krijgt uw huurwoning zogenoemd planmatig onderhoud. Dat zijn werkzaamheden die we bij meer woningen tegelijk in uw straat uitvoeren. Denk bijvoorbeeld aan buitenschilderwerk, het vervangen van keuken en badkamer of het reinigen van uw cv-ketel. De onderhoudsplanning 2024 vindt u in het groene deel op deze pagina.

Onder het kopje 'Zie ook' vindt u de onderhoudsplanningen per gemeente. Hierin ziet u of er onderhoud aan uw woning gepland is. 

Veel gevraagd over Onderhoud

Ik wil een afspraak maken met de opzichter voor een bezoek aan mijn woning. Kan dat?

Algemeen

Ja hoor, neem hiervoor contact met ons op via

0416 725 100

.

Plaatsen of onderhouden jullie de plinten van mijn woning?

Algemeen

Nee, plinten horen bij de afwerking van een vloer. Voor dit klein onderhoud in de woning bent u als huurder zelf verantwoordelijk.

Krijgt een huis een nieuwe bewoner? Dan bepalen wij of vervanging van plinten nodig is.

Wanneer wordt een keukenblok vervangen?

Algemeen

Om te bepalen of een keukenblok wordt vervangen bekijken we een aantal zaken. Dat zijn onder andere de volgende punten:

-wat is de leeftijd van het keukenblok,
-wanneer wordt planmatig onderhoud uitgevoerd (dus wanneer worden alle keukens in het complex vervangen)
-is het keukenblok technisch nog in orde of in orde te maken.
 
Er wordt geen maximum leeftijd voor vervangen van het blok aangehouden. Het kan voorkomen dat een keukenblok van 25 jaar oud nog in prima staat is.

Wanneer wordt een keukenblok niet vervangen?
Het kan gebeuren dat de keuken mankementen vertoont. Dat kan zijn dat bijvoorbeeld de keukendeurtjes niet meer goed hangen of de scharnieren kapot zijn. De aannemer krijgt dan de opdracht om de keuken helemaal na te lopen en in orde te maken.

Wat als herstellen niet lukt?
Als de aannemer de keuken nagekeken heeft en er zijn bijzonderheden, bijvoorbeeld dat hij deze niet meer in orde kan maken, dan neemt hij contact op met Casade. Er wordt dan overlegd met de aannemer wat de beste oplossing is.

Het kan dan voorkomen dat het blok toch vervangen wordt

Hoe werkt planmatig onderhoud?

Algemeen

Elk jaar bekijken we welke woningen aan de beurt zijn voor planmatig onderhoud. Bij dit onderhoud hoort bijvoorbeeld de verwarmingsketel, schilderwerk aan de buitenkant, herstellen van gevels, vervangen van dakgoten en het vernieuwen van de badkamer, keuken of toilet. Ook hebben we aandacht voor energiebesparing. U krijgt op tijd bericht als uw woning aan de beurt is. U hoort dan wat we gaan doen.

Wat kan ik doen als mijn rookmelder piept?

Algemeen

Geeft de rookmelder regelmatig een korte pieptoon? Dan is de batterij bijna leeg. U mag zelf het batterijtje vervangen. Lukt het vervangen niet? Neem dan contact met ons op via

0416 725 100

of info@casade.nl.

Is de batterij vervangen en blijft de rookmelder piepen? Dan kunnen stof en vuil de oorzaak zijn. Maak de rookmelder schoon met de stofzuiger of een droge doek. 

U moet als bewoner zelf de werking van uw rookmelder regelmatig controleren.

Wanneer is mijn woning aan de beurt voor onderhoud?

Algemeen

Dit is de onderhoudsplanning voor 2024:

- Dongen
- Loon op Zand
- Waalwijk

In het overzicht onderhoudsplanning kunt u zien of er onderhoud voor uw woning gepland is. Wat we dan precies bij u gaan doen staat nog niet vast. Wij komen eerst bij u op huisbezoek om dit te bepalen. U ontvangt van ons een brief voordat we bij u op huisbezoek komen.

Heeft u een vraag? Neem gerust contact met ons op via info@casade.nl of bel

0416 725 100

.

Mijn badkamer is aan vervanging toe, wat nu?

Algemeen

Normaal gesproken vervangen we een doucheruimte of toiletruimte na ongeveer 30 jaar. 
Vindt u dat uw badkamer nu aan vervanging toe is? Laat het ons weten. We bespreken dan de mogelijkheden.
Als het nodig is komt onze opzichter bij u langs. 

Fouten of problemen aan uw badkamer repareren we natuurlijk direct.

Krijg ik een financiƫle vergoeding voor het ongemak van de onderhoudswerkzaamheden?

Algemeen

Bij bepaalde onderhouds- of verbeteringswerkzaamheden in uw woning ontvangt u een financiële vergoeding. Bijvoorbeeld als we alle kozijnen vervangen. Bij woningverbetering ontvangen alle bewoners deze vergoeding. U ontvangt eventuele vergoedingen na de oplevering van het gehele project.

Mijn dakgoot lekt. Wat moet ik doen?

Algemeen

  • Stroomt de dakgoot alleen over bij een hevige bui? Dan kan de regenpijp de hoeveelheid water niet verwerken. Hier is niets aan te doen.
  • Stroomt de dakgoot vaak over bij regen? Dan zit er waarschijnlijk een verstopping. Neem dan contact op met Van Amersfort Rioleringen BV via 0416-530490.
  • Ziet u een duidelijke lekkage? Vraag dan een reparatie bij ons aan. Bel naar

    0416 725 100

    of mail naar info@casade.nl (vermeld uw adres en telefoonnummer en beschrijf het probleem).
  • Als er een prop bladeren voor de afvoer zit, neemt dan contact met ons op. Wij maken uw dakgoot dan schoon.

Mijn toilet is aan vervanging toe, wat nu?

Algemeen

Normaal gesproken vervangen we een toiletruimte na ongeveer 30 jaar. 
Vindt u dat uw toilet nu aan vervanging toe is? Laat het ons weten. We bespreken dan de mogelijkheden.
Als het nodig is komt onze opzichter bij u langs. 

Fouten of problemen aan uw toiletruimte repareren we natuurlijk direct.

 

Ik heb geen rookmelders in mijn woning. Mag ik deze zelf plaatsen?

Algemeen

In 2022 plaatsen we in alle woningen rookmelders. Zodra uw woning aan de beurt is hoort u dat van ons. 

Als u zelf al rookmelders hebt opgehangen, dient u deze door ons te laten vervangen.
Wij zijn verplicht de rookmelders van onze leverancier op te hangen omdat we dan ook kunnen garanderen dat de rookmelder (met ingebouwde batterij) tien jaar lang goed werkt. 

Ik heb na planmatig onderhoud problemen gekregen. Wat kan ik doen?

Algemeen

Neemt u dan even contact met ons op via 

0416 725 100

. Wij proberen de problemen zo snel mogelijk voor u op te lossen.

Er is iemand bij mij aan de deur (geweest). Hoe weet ik dat deze persoon namens jullie langskomt?

Algemeen

Wij informeren u altijd per brief als we in uw wijk en/of woning werkzaamheden of onderzoeken moeten doen. Iedereen die namens ons langskomt kan zich legitimeren. Vraag de bezoeker gerust om die legitimatie en/of de brief. U hoeft nooit een (contante) betaling te doen.

Vertrouwt u het niet? Bel ons dan!

Mijn huis krijgt binnenkort (planmatig) onderhoud. Hoe gaat dat in zijn werk?

Algemeen

U krijgt een brief dat verschillende aannemers uw woning komen bekijken. Dit doen zij om voor ons een prijs te maken voor het werk. Wij selecteren hierna de aannemer. Zodra bekend is wie de klus gaat doen, krijgt u opnieuw een brief. Daarin staat wat er gaat gebeuren en bij wie u terecht kunt met vragen. Van de aannemer krijgt u bericht op welke datum ze bij u aan het werk gaan.

Moet ik betalen voor planmatig onderhoud?

Algemeen

Nee, de kosten voor planmatig onderhoud betalen wij.

Laat u tijdens het planmatig onderhoud extra werkzaamheden uitvoeren door de aannemer? Dan betaalt u deze kosten altijd zelf.

Binnenkort wordt de buitenkant van mijn huis geschilderd. Maar ik ga op vakantie. Wat kan ik doen?

Algemeen

Belt u dan het schildersbedrijf. U vindt de gegevens in de brief die u van ons ontving. De schilder maakt nieuwe afspraken met u.

Mijn woning is geschilderd. De ramen zijn hierdoor vies geworden. Wat nu?

Algemeen

In de eerste weken na een schilderbeurt mogen ramen niet gewassen worden. De verf moet eerst drogen.

Woont u in een flatgebouw? Dan worden de ramen volgens het gewone schema gewassen.
Woont u in een eengezinswoning? Was dan de ramen zelf. Wij komen daarvoor niet langs.

Wanneer wordt er een rookmelder geplaatst in mijn woning?

Algemeen

De installateur, Vissers Waalwijk B.V., komt bij u langs om de rookmelders te vervangen. U hoort vooraf van Vissers op welke dag ze in uw wijk de rookmelders komen plaatsen. Dat kan per mail of brief zijn. Als u niet thuis bent, of het komt op dat moment niet uit, dan neemt Vissers later contact met u op om een afspraak te maken. Dat gebeurt zo veel mogelijk via mail. U ontvangt dan een link naar de website van Vissers waar u de voorgestelde datum en dagdeel kunt bevestigen of wijzigen.

De medewerker kan zich altijd legitimeren. 

Rookmelders in alle woningen van Casade 

Veel gestelde vragen rookmelders

Hoe test ik mijn rookmelder?

Algemeen

Het is verstandig om regelmatig te testen of uw rookmelder het nog goed doet. Doe dit bijvoorbeeld bij de overgang van zomer- naar wintertijd. Dan verzet u de klokken en controleert u meteen de rookmelders.

U controleert de rookmelder door op de testknop te drukken. Dat is een klein knopje op de zijkant of op het deksel van de rookmelder. Gaat het alarm af? Dan doet uw rookmelder het goed. In de meeste gevallen stopt het alarm als u de testknop los laat. In andere gevallen moet u de knop opnieuw indrukken om het alarm te stoppen.

Hoe maak ik de rookmelders schoon?

Algemeen

U kunt de rookmelder afstoffen met een doek of met een stofzuiger.

Rookmelders zijn gevoelig voor stof. Hierdoor kan een rookmelder een ongewenst alarm geven. Daarom is het verstandig de rookmelder 2 x per jaar schoon te maken.

Moet ik mijn schoorsteen vegen?

Algemeen

Ja, u moet zelf uw schoorsteen schoonhouden. U bent verplicht ieder jaar uw schoorsteen te (laten) vegen.

Hoe weet ik of Casade plannen voor mijn woning heeft?

Algemeen

Onderhoud
Op casade.nl/onderhoud vindt u het geplande onderhoud voor het komende kalenderjaar. Natuurlijk ontvangt u op tijd bericht van ons als uw huis aan de beurt is.

Onderzoek
Ook maken we per jaar een planning met de woningen die we gaan onderzoeken. Alle opties zijn daarbij open, van woningverbetering tot sloop of gewoon onderhoud. Staat uw woning op de planning voor onderzoek? Dan krijgt u daar een persoonlijke brief over. Het actuele overzicht van adressen waar we onderzoeken uitvoeren, vindt u op casade.nl/onderzoek. Deze lijst vullen we elk kwartaal aan. U als bewoner wordt altijd eerst geïnformeerd voordat de info op de website komt.

Staat uw huis hier niet bij?
Dan is uw huis voorlopig nog niet aan de beurt. We informeren u op tijd als we uw huis gaan onderzoeken of als we langskomen voor onderhoud. Voor vragen kunt u natuurlijk contact met ons opnemen!