Fijne woonomgeving

Fijne woonomgeving

Wij willen dat u zich in uw eigen huis, maar ook in de wijk waar uw huis staat, prettig voelt. Daarom zetten wij ons graag samen met u in voor schone, veilige en gezellige wijken en buurten.

Veel gevraagd over Fijne woonomgeving

De galerij is spiegelglad, dat is levensgevaarlijk. Strooit Casade?

Nee, wij strooien niet zelf en geven ook geen opdracht voor gladheidsbestrijding.

Wij kunnen wel voor strooizout zorgen, zodat u samen met uw medebewoners de galerij sneeuwvrij kunt maken. Neem hiervoor gerust contact op met de wijkbeheerder!

Waar vind ik informatie over het afvoeren van afval?

Het afvoeren van afval is per gemeente verschillend. Kijk op de website van uw gemeente hoe het is geregeld.

Ruimen jullie sneeuw bij ons woongebouw?

Wij ruimen geen sneeuw maar huurders die vrijwillig de sneeuw willen opruimen kunnen bij ons strooizout vragen.

Kan ik een sponsorverzoek bij jullie doen?

Sinds de nieuwe Woningwet in juli 2015 is ingegaan, mogen woningcorporaties niet meer sponsoren.

Ik wil een sleutelkluisje (laten) ophangen bij de toegangsdeur van mijn woongebouw. Mag dat?

Dat willen wij liever niet. Neem contact op met onze wijkbeheerder om uw vraag te bespreken.

Ik heb geen container bij mijn woning. Bij wie meld ik dat?

Containers krijgt u niet van ons, maar van uw gemeente. Neem contact met hen op om een container aan te vragen. Op de website van uw gemeente vindt u meer informatie.

Ik ben mijn milieu- of afvalpas kwijt om het restafval in de container te doen. Wat moet ik doen?

U vraagt bij de gemeente een nieuwe pas aan. Mogelijk zijn daar kosten aan verbonden. Op de website van uw gemeente vindt u meer informatie.

Er zit graffiti op mijn huis of in de buurt van mijn huis. Wat nu?

Meld dit bij onze wijkbeheerder. Die komt langs om de graffiti te bekijken. Zonodig fotograferen we de graffiti en doen we aangifte. Zit de graffiti op onze woningen, dan laten we dit zo snel mogelijk verwijderen. Als dat niet het geval is melden we het bij de gemeente.

Er staat vuilnis op de galerij. Kunnen jullie de huurder aanspreken?

Als u weet van wie het vuilnis is, kunt u deze huurder zelf op een nette manier aanspreken. Heeft dat geen effect, meld het dan bij de wijkbeheerder of stuur ons een e-mail via info@casade.nl. Bellen kan ook: 0800 55 222 22.

Er staat al een hele tijd een fiets op de galerij. Kunnen jullie de huurder aanspreken?

Een buurtbewoner die zich niet aan de gedragsregels houdt, mag u zelf op een nette manier aanspreken. U kunt het ook bij ons melden, dan gaat de wijkbeheerder langs.

Er staat een fiets/scooter in de hal, dat mag toch niet?

Nee, het is niet toegestaan om fietsen of andere vervoersmiddelen in de hal of galerij te plaatsen. Dit zijn namelijk ook vluchtwegen.

U kunt de mogelijke eigenaar eerst zelf aanspreken. Heeft dat geen effect, laat het ons dan weten, dan schakelen wij de wijkbeheerder in. 

Er wordt vet/ olie in de straatkolk/brandgang gestort. Aan wie kan ik dit melden?

Dit is uiteraard niet toegestaan. U kunt dit melden bij onze wijkbeheerder. Die bepaalt of de vervuiling op grond van de gemeente of van ons is. De wijkbeheerder neemt contact op met de gemeentelijk buitengewoon opsporingsambtenaar (BOA) om het vervolg te bespreken.

Wanneer maken jullie in ons woongebouw/onze galerij/de lift schoon?

Dat ziet u op het schoonmaakrooster. Dit rooster hangt in de centrale hal van uw woongebouw.

Het riool/de leidingen in onze straat worden vernieuwd en ik heb daar vragen over. Bij wie moet ik zijn?

Leidingwerk/rioolwerkzaamheden in uw straat worden gedaan in opdracht van de gemeente. Neem bij vragen of klachten over de werkzaamheden contact op met uw gemeente.

De lift/algemene ruimte(s) van ons woongebouw is/zijn niet goed schoon gemaakt. Wat kan ik doen?

U vindt de schoonmaakschema's in de algemene ruimte. Hier staat precies wat wanneer wordt schoongemaakt. Is het schoonmaakbedrijf niet geweest of is er niet volgens afspraak schoongemaakt? Meld dit dan bij de wijkbeheerder.

Vertalen / Translate