Onderhoud

Eens in de paar jaar krijgt uw huurwoning zogenoemd planmatig onderhoud. Dat zijn werkzaamheden die bij meer woningen tegelijk in uw straat worden uitgevoerd. Denk bijvoorbeeld aan buitenschilderwerk, het vervangen van keuken en badkamer of het reinigen van uw cv-ketel. In het overzicht Onderhoudsplanning (zie bijlagen in groen gedeelte) kunt u zien of er onderhoud aan uw woning gepland is.

Veel gevraagd over Onderhoud

Ik wil een afspraak maken met de opzichter voor een bezoek aan mijn woning. Kan dat?

Ja hoor, neem hiervoor contact met ons op via 0800 55 222 22.

Plaatsen of onderhouden jullie de plinten van mijn woning?

Nee, plinten horen bij de afwerking van een vloer. Voor dit klein onderhoud in de woning bent u als huurder zelf verantwoordelijk.

Krijgt een huis een nieuwe bewoner? Dan bepalen wij of vervanging van plinten nodig is.

Mijn keuken is aan vervanging toe, wat nu?

Laat het ons weten als u vindt dat uw keuken vervangen moet worden. Onze opzichter komt dan bekijken of vervangen van de keuken noodzakelijk is. Ook kijken we meteen of we meer keukens in uw straat moeten vervangen.

Blijkt dat u nog wat geduld moet hebben voor de vernieuwing van de keuken? Dan geven wij aan in welk jaar we de keuken kunnen vervangen. Fouten of problemen aan uw keuken repareren we natuurlijk direct.

Normaal gesproken vervangen we een keuken na ongeveer 25 jaar.

Hoe vaak maken jullie de dakgoten schoon?

We maken uw dakgoten 1x in de twee jaar schoon. Staan er veel bomen in uw straat? Dan maken we uw dakgoot 1x per jaar schoon. Een paar dagen voordat het werk wordt gedaan krijgt u een flyer in de bus met uitleg.

Meer informatie leest u in dit artikel.

Hoe werkt planmatig onderhoud?

Elk jaar bekijken we welke woningen aan de beurt zijn voor planmatig onderhoud. Bij dit onderhoud hoort bijvoorbeeld de verwarmingsketel, schilderwerk aan de buitenkant, herstellen van gevels, vervangen van dakgoten en het vernieuwen van de badkamer, keuken of toilet. Ook hebben we aandacht voor energiebesparing. U krijgt op tijd bericht als uw woning aan de beurt is. U hoort dan wat we gaan doen.

Wanneer is mijn woning aan de beurt voor onderhoud?

In het overzicht onderhoudsplanning kunt u zien of er onderhoud voor uw woning gepland is. Wat we dan precies bij u gaan doen staat nog niet vast. Wij komen eerst bij u op huisbezoek om dit te bepalen. U ontvangt van ons een brief voordat we bij u op huisbezoek komen.

Onderhoudsplanning Loon op Zand

Onderhoudsplanning Dongen

Onderhoudsplanning Waalwijk

Staat uw woning er niet bij? Stel dan uw vraag via 0800 55 222 22 (gratis).

Wat kan ik doen als mijn rookmelder piept?

Geeft de rookmelder regelmatig een korte pieptoon? Dan is de batterij bijna leeg. Neem contact met ons op. De aannemer maakt een afspraak met u om de batterij te vervangen of als het nodig is de rookmelder.

Is de batterij vervangen en blijft de rookmelder piepen? Dan kunnen stof en vuil de oorzaak zijn. Maak de rookmelder schoon met de stofzuiger of een droge doek. Hoe u dit doet laten we u graag zien in een van onze klusfilmpjes: "onderhoud rookmelder"

U moet als bewoner zelf de werking van uw rookmelder regelmatig controleren.

Mijn badkamer is aan vervanging toe, wat nu?

Laat het ons weten als u vindt dat uw badkamer vervangen moet worden. Onze opzichter komt dan bekijken of vervangen van de badkamer noodzakelijk is. Ook kijken we meteen of we meer badkamers in uw straat moeten vervangen.

Blijkt dat u nog wat geduld moet hebben voor de vernieuwing van de badkamer? Dan geven wij aan in welk jaar we de badkamer kunnen vervangen. Fouten of problemen aan uw badkamer repareren we natuurlijk direct.

Normaal gesproken vervangen we een doucheruimte of toiletruimte na ongeveer 30 jaar. 

Krijg ik een financiƫle vergoeding voor het ongemak van de onderhoudswerkzaamheden?

Bij bepaalde onderhouds- of verbeteringswerkzaamheden in uw woning ontvangt u een financiële vergoeding. Bijvoorbeeld als we alle kozijnen vervangen. Bij woningverbetering ontvangen alle bewoners deze vergoeding. U ontvangt eventuele vergoedingen na de oplevering van het gehele project.

Mijn toilet is aan vervanging toe, wat nu?

Laat het ons weten als u vindt dat uw toilet vervangen moet worden. Onze opzichter komt dan bekijken of vervangen van het toilet noodzakelijk is. Ook kijken we meteen of we meer toiletruimtes in uw straat moeten vervangen.

Blijkt dat u nog wat geduld moet hebben voor de vernieuwing van het toilet? Dan geven wij aan in welk jaar we het toilet kunnen vervangen. Fouten of problemen aan uw toilet repareren we uiteraard direct.

Normaal gesproken vervangen we een toiletruimte na ongeveer 30 jaar.

Ik heb na planmatig onderhoud problemen gekregen. Wat kan ik doen?

Neemt u dan even contact met ons op via 0800 55 222 22. Wij proberen de problemen zo snel mogelijk voor u op te lossen.

Asbestdaken zijn over een aantal jaar niet meer toegestaan. Wat doet Casade hiermee?

We gaan alle asbesthoudende golfplaten van bergingen vervangen door asbestvrije golfplaten. Inmiddels hebben we dat al bij een paar honderd woningen gedaan. Als uw berging een asbesthoudend dak heeft, gaan we dat voor 2024 vervangen. U ontvangt daarover tijdig bericht en meer informatie van ons. Heeft u asbest op een schuurtje dat u zelf geplaatst hebt? Dan neemt Casade de kosten voor het verwijderen van deze asbesthoudende platen voor haar rekening. Neem gerust contact met ons op, als u uw golfplaten (gratis) wilt laten verwijderen door Casade. U moet dan wel nog zelf voor nieuwe dakbedekking zorgen.

Mijn huis krijgt binnenkort (planmatig) onderhoud. Hoe gaat dat in zijn werk?

U krijgt een brief dat verschillende aannemers uw woning komen bekijken. Dit doen zij om voor ons een prijs te maken voor het werk. Wij selecteren hierna de aannemer. Zodra bekend is wie de klus gaat doen, krijgt u opnieuw een brief. Daarin staat wat er gaat gebeuren en bij wie u terecht kunt met vragen. Van de aannemer krijgt u bericht op welke datum ze bij u aan het werk gaan.

Er is iemand bij mij aan de deur (geweest). Hoe weet ik dat deze persoon namens jullie langskomt?

Wij informeren u altijd per brief als we in uw wijk en/of woning werkzaamheden of onderzoeken moeten doen. Iedereen die namens ons langskomt kan zich legitimeren. Vraag de bezoeker gerust om die legitimatie en/of de brief. U hoeft nooit een (contante) betaling te doen.

Vertrouwt u het niet? Bel ons dan!

Moet ik betalen voor planmatig onderhoud?

Nee, de kosten voor planmatig onderhoud betalen wij.

Laat u tijdens het planmatig onderhoud extra werkzaamheden uitvoeren door de aannemer? Dan betaalt u deze kosten altijd zelf.

Mijn woning is geschilderd. De ramen zijn hierdoor vies geworden. Wat nu?

In de eerste weken na een schilderbeurt mogen ramen niet gewassen worden. De verf moet eerst drogen.

Woont u in een flatgebouw? Dan worden de ramen volgens het gewone schema gewassen.
Woont u in een eengezinswoning? Was dan de ramen zelf. Wij komen daarvoor niet langs.

Binnenkort wordt de buitenkant van mijn huis geschilderd. Maar ik ga op vakantie. Wat kan ik doen?

Belt u dan het schildersbedrijf. U vindt de gegevens in de brief die u van ons ontving. De schilder maakt nieuwe afspraken met u.

Mijn dakgoot lekt. Wat moet ik doen?

  • Stroomt de dakgoot alleen over bij een hevige bui? Dan kan de regenpijp de hoeveelheid water niet verwerken. Hier is niets aan te doen.
  • Stroomt de dakgoot vaak over bij regen? Dan zit er waarschijnlijk een verstopping. Neem dan contact op met Groeneveld Riooltechniek BV via (0183) 50 94 57.
  • Ziet u een duidelijke lekkage? Vraag dan een reparatie bij ons aan. Bel naar 0800 55 222 22 of mail naar info@casade.nl (vermeld uw adres en telefoonnummer en beschrijf het probleem).
  • Als er een prop bladeren voor de afvoer zit, neemt dan contact met ons op. Wij maken uw dakgoot dan schoon.

Ik heb geen rookmelders in mijn woning. Mag ik deze zelf plaatsen?

Casade gaat in 2021 en 2022 alle woningen voorzien van een rookmelder. Zodra uw woning aan de beurt is hoort u dat van ons. Wilt u daar niet op wachten? U mag ook zelf een rookmelder plaatsen. Dit is dan voor uw eigen rekening.

Hoe test ik mijn rookmelder?

Het is verstandig om regelmatig te testen of uw rookmelder het nog goed doet. U drukt hiervoor op de testknop. Dat is een klein knopje op de zijkant of op het deksel van de rookmelder.

Gaat het alarm af? Dan doet uw rookmelder het goed.

Hoe maak ik de rookmelders schoon?

U kunt de rookmelder afstoffen met een doek of met een stofzuiger. Hoe dit werkt laten we u graag zien in een van onze klusfilmpjes: 'Onderhoud rookmelder'.

Rookmelders zijn gevoelig voor stof. Hierdoor kan een rookmelder een ongewenst alarm geven. Daarom is het verstandig de rookmelder 2 x per jaar schoon te maken.

Moet ik mijn schoorsteen vegen?

Ja, u moet zelf uw schoorsteen schoonhouden. U bent verplicht ieder jaar uw schoorsteen te (laten) vegen.

Hoe weet ik of Casade plannen voor mijn woning heeft?

Onderhoud
Op casade.nl/onderhoud vindt u het geplande onderhoud voor het komende kalenderjaar. Natuurlijk ontvangt u op tijd bericht van ons als uw huis aan de beurt is.

Onderzoek
Ook maken we per jaar een planning met de woningen die we gaan onderzoeken. Alle opties zijn daarbij open, van woningverbetering tot sloop of gewoon onderhoud. Staat uw woning op de planning voor onderzoek? Dan krijgt u daar een persoonlijke brief over. Het actuele overzicht van adressen waar we onderzoeken uitvoeren, vindt u op casade.nl/onderzoek. Deze lijst vullen we elk kwartaal aan. U als bewoner wordt altijd eerst geïnformeerd voordat de info op de website komt.

Staat uw huis hier niet bij?
Dan is uw huis voorlopig nog niet aan de beurt. We informeren u op tijd als we uw huis gaan onderzoeken of als we langskomen voor onderhoud. Voor vragen kunt u natuurlijk contact met ons opnemen!